C-turn nieuwe dienstverlener in Sittard-Geleen

De ondernemers Hamadi Ettarfass en Erwin Claessens willen met hun nieuwe onderneming C-turn de retourenafhandeling gaan uitvoeren voor grote en kleinere webwinkels. Het duo heeft de nodige ervaring met verpakken en logistieke afhandeling.

Met de forse groei van het aantal internetaankopen groeit ook de stroom aan retourzendingen naar de webwinkels. De afhandeling daarvan kost veel tijd en dus geld.
Het is in sommige branches niet ongebruikelijk dat de helft of meer van de verkopen retour wordt gezonden. Online kleding of schoenen kopen komt vaak neer op het bestellen van meerdere stuks. De klant behoudt dat wat het beste bevalt en stuurt de rest – gratis -retour.
Het is dan zaak om de retour gestuurde spullen zo snel en kostenefficiënt mogelijk weer terug in de verkoop te brengen. Vooral bij mode is snelheid van het grootste belang. Verpakkingen moeten worden vernieuwd, wellicht moeten er spullen gereinigd, gestreken en hersteld worden of blijken spullen na controle defect en niet meer herstelbaar. Allemaal werkzaamheden die C-turn voor de klant kan uitvoeren.
Binnenkort start een pilot met een van de potentiële klanten van C-turn, dat een bedrijfshal van 2100m2 heeft gehuurd aan de Handelsstraat op Handelscentrum Bergerweg. 
Hamadi Ettarfass: “We starten dit najaar met de pilot, zodat we straks volledig startklaar zijn wanneer begin januari – als de feestdagen achter de rug zijn – de retourenstroom echt losbarst.” 
De klant kan via het real time tracking en tracing system van C-turn op elk moment zien hoe het met de afhandeling van de retouren is gesteld.
Cookieinstellingen