Besluitenlijst week 45 (07-11-2016)

Gemeentehuis
Gemeentehuis
Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

Besluitenlijst van het College van Burgemeesters en Wethouders. Hieronder vindt u een overzicht van alle onderwerpen waarover het College van Burgemeester en Wethouders van Sittard-Geleen in week 45 een besluit heeft genomen.

Aan deze publicatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Stukken met betrekking tot genoemde besluiten zijn niet altijd beschikbaar in verband met eventuele aanpassingen. Bovendien kunnen zij pas worden verstrekt als zij de geadresseerde hebben bereikt. Ook kan het voorkomen dat antwoorden op vragen van raadsleden (art. 37 reglement van orde) pas beschikbaar worden gesteld als de antwoorden de vragenstellers hebben bereikt

Besluitenlijst week 45 (07-11-2016)

Vragen ex artikel 38 RVO inzake neerslag van zwarte spikkels in de Meidoornstraat
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Michael Graafhuis
Telefoon: 046-47778841
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: burgemeester Sjraar Cox

Definitieve verklaring van geen bedenkingen 3 garageboxen
Het college besluit de bestuurscommissie Ruimte en Omgeving voor te stellen om te verklaren dat er geen bedenkingen zijn tegen het toestaan van de in het collegevoorstel omschreven afwijking van het geldende bestemmingsplan ‘Krawinkel/Lutterade’ ten behoeve van het bouwen van 3 garageboxen aan de Dr. Schaepmanstraat te Geleen.
Informatie: Marjolene van Cleef
Telefoon: 046-4778919
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Noël Lebens

Lichtmasterplan centrum Sittard
Het college besluit in te stemmen met:

  1. Kennis te nemen van het lichtmasterplan centrum Sittard (bijlage A) en dit plan te gebruiken als richtlijn bij nieuwe projecten en onderhoudswerkzaamheden (vervanging of vernieuwing).
  2. De in bijlage B genoemde lijst van zgn. ‘hotspots’ voor de culturele as uit te voeren en de middelen beschikbaar te stellen.

Informatie: Guy Limpens
Telefoon: 046-4778669
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Noël Lebens en Leon Geilen

Definitieve vaststelling collectieve ADV-dagen 2017
Het college besluit:

  1. Als collectieve ADV-dagen c.q. –dagdeel in 2017 aan te wijzen:
    • vrijdag 26 mei, zijnde de brugdag tussen Hemelvaartsdag en het weekend;
    • woensdag 27, donderdag 28 en vrijdagochtend 29 december, ter overbrugging van de periode tussen Kerstmis en Nieuwjaar, neerkomend op 28 van de maximaal 48 aan te wijzen uren.
  2. Het overzicht van feest- en andere dienstvrije dagen, alsmede personele activiteiten in 2017 zoals bij dit voorstel gevoegd, definitief vast te stellen.

Informatie: Peter Boers
Telefoon: 046-4777637
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Beheernota verkoop reststroken
Het college besluit in te stemmen met de beheernota verkoop reststroken, in het bijzonder met:

  • de uitgangspunten bij verkoop;
  • prijsbepaling middels de ‘rubricering-methode’;
  • het beschreven verkoopproces;
  • het intrekken van de beleidsregels verkoop en verhuur groen- en reststroken (collegebesluit d.d. 23 december 2003, reg. nr. 2003/142334) en herziening prijzenbeleid ‘verkopen kleine groenstroken’ c.q. ‘reststroken’ (collegebesluit d.d. 9 december 2010 reg. nr. 2010/110580).

Informatie: Anne Frissen
Telefoon: 046-4778529
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Gewijzigd raadsvoorstel belastingmaatregelen 2017 en aanvullende informatie P&C stukken
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met het gewijzigde raadsvoorstel belastingmaatregelen 2017.
  2. Akkoord te gaan met addendum 2e programmarapportage 2016 inzake sloop gedeelte Frans Klooster.
  3. Kennis te nemen van de geactualiseerde begroting in één oogopslag.

Informatie: Joline Gilissen
Telefoon: 046-477
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Grondexploitatie Frans Klooster
Het college besluit:

  1. De grondexploitatie Frans Klooster in het jaarrekeningtraject vast te stellen ter bekrachtiging voorleggen aan de gemeenteraad.
  2. Kennis te nemen van de uitkomsten van de aanbesteding van de sloop Frans Klooster, op basis waarvan gunning van de werkzaamheden heeft plaatsgevonden.

Informatie: Sjaak Aussems
Telefoon: 046-477
E-mail: [email protected] 7747
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Derde kwartaalrapportage 2016 Sociaal Domein
Het college besluit de rapportage ter kennisname en bespreking door te leiden naar de commissie Decentralisaties Inkomensondersteuning Wijkgericht Werken Zorg en Welzijn.
Informatie: Lisette van de Gazelle
Telefoon: 046-4777877
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouders Leon Geilen, Astrid Verblakt en Bert Kamphuis

Beantwoording brief van de gezamenlijke dorpsplatforms en wijkraden stadsdeel 1
Het college besluit akkoord te gaan met de antwoordbrief van de gezamenlijke dorpsplatforms en wijkraden van stadsdeel 1.
Informatie: Rosemarie Melissen
Telefoon: 046-4778694
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Leon Geilen

Deelname aan het LEADER programma
Het college besluit:

  1. Tot deelname aan het LEADER-programma waarbij de gemeente aan een initiatief de voorwaarde verbindt dat het in het voortraject vroegtijdig inhoudelijke en financiële afstemming met de gemeente plaatsvindt.
  2. Dat de gemeente in principe bereid is voor de financiering van het gemeentelijk aandeel in een LEADER-project (in totaal maximaal €45.555) uit de reguliere begroting middelen beschikbaar te stellen op voorwaarde dat het LEADER-project past binnen de gemeentelijke doelstellingen en aansluit op bestaande ambities.
  3. Actief bij te dragen aan het LEADER-programma door;
    1. het programma via de Wijkplatforms en andere netwerken onder de aandacht brengen van bestaande of mogelijke burgerinitiatieven;
    2. op onze eigen website verwijzen naar de website van LEADER;
    3. de ontwikkeling van initiatieven te faciliteren.
  4. De coördinator LEADER Zuid-Limburg middels brief in kennis te stellen van de beslissing genoemd onder 1.

Informatie: Math Poeth
Telefoon: 046-4778684
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Leon Geilen

Cliëntervaringsonderzoek (CEO) Wmo 2015: effectmeting Wmo
Het college besluit:

  1. Kennis te nemen van het cliëntervaringsonderzoek Wmo 2015.
  2. Het cliëntervaringsonderzoek Wmo 2015 ter kennisgeving door te leiden naar de gemeenteraad en Wmo-raad.
  3. De burgers te informeren via de Stadskrant en het cliëntervaringsonderzoek te publiceren op de website van de gemeente en op de website ‘waarstaatjegemeente.nl’.

Informatie: Esther Engelen
Telefoon: 046-4778957
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Leon Geilen en Astrid Verblakt

Vragen ex artikel 37 RVO inzake rubbergranulaat op kunstgrasvelden
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Dré Biesmans
Telefoon: 046-4777710
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Cookieinstellingen