Alfa Brouwerij en Hansen Dranken kiezen voor Fortuna Sittard

Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

Samenwerken, elkaar onderling versterken, terugkeren naar Limburgse kernwaarden, trouw en vertrouwen, continuïteit boven snel winstbejag, gebruik maken van de (kennis van de) lokaal en regionaal aanwezige mogelijkheden, duurzaamheid.

Allemaal termen die vanmiddag in het proeflokaal van de Alfa Brouwerij in Thull bij een lekker glas bier gehoord werden. Fortuna Sittard, Hansen Drank en Alfa Brouwerij tekenden er een samenwerkingsovereenkomst. Of, om in voetbaltermen te spreken: Fortuna Sittard, Alfa-bier en Hansen Dranken spelen elkaar de komende drie jaar onderling de bal toe. Over vertrouwen en continuïteit gesproken: Hansen Dranken en Alfa Brouwerij werken al tientallen jaren samen.

Het persbericht dat Fortuna Sittard over dit nieuwe partnerschap liet uitgaan leest u hieronder.

De Alfa Brouwerij in Thull en Hansen Dranken uit Linne zijn de komende drie jaar business partners van Fortuna Sittard. Alfa Brouwerij is producent van het bier dat via Hansen Dranken, net als alle andere dranken, aan Fortuna wordt geleverd. De bedrijven hebben woensdag 1 juli in de Alfa Brouwerij daartoe een 3-jarig contract ondertekend.Fortuna Sittard is verheugd over de samenwerking met beide bedrijven. Directeur Martin Masset: “Wij kiezen bewust voor een Limburgse, lokale en duurzame bierbrouwer met visie op de samenleving en met hart voor voetbal. De Alfa Brouwerij is een traditioneel familiebedrijf uit Schinnen waar honderd procent zuiver water uit eigen bron in de productie wordt gebruikt. Dat spreekt ons aan. Onze supporters en sponsoren worden voortaan getrakteerd op een kwalitatief goed glas Limburgs bier. De samenwerking met Hansen Dranken uit Midden Limburg ervaren we als extra toegevoegde waarde. Fortuna wil weer graag het bedrijfsleven in en rondom Roermond aan zich binden; Hansen Dranken vervult hierin een belangrijke eerste stap.”

overeenkomst-alfa-hansen-dranken-fortuna-sittard-2
V.l.n.r.: Harry Meens (Alfa Brouwerij), Martin Masset (Fortuna Sittard) en Jos Hansen (Hansen Dranken) ondertekenen de samenwerkingsovereenkomst.

Alfa-directeur Harry Meens: “Alfa Bier laat zich nadrukkelijk zien in de Limburgse samenleving en kiest na het WMC, de Limburgse schutterijen nu steeds vaker voor voetbal. Steeds meer voetbalverenigingen weten ons te vinden. Wij willen Fortuna Sittard in deze moeilijke tijd ondersteunen. Het is van oudsher een prachtige club die de maatschappelijke en financiële steun van het regionale bedrijfsleven verdient.”Jos Hansen, directeur van Hansen Dranken: “Als een echt Limburgs bedrijf willen wij het Limburgs voetbal graag ondersteunen en Fortuna Sittard heeft altijd een belangrijke rol gespeeld in het Limburgs voetbal. Wij zijn er trots op dat wij mogen leveren aan Fortuna Sittard en in ruil daarvoor doen we graag iets terug voor de club. In samenwerking met Alfa Bier gebeurt dat op uitstekende wijze.”

Sinds de entree in het voetbal een paar jaar geleden ziet de Alfa Brouwerij haar omzet groeien. Dit jaar zijn er al 40 horecapunten bijgekomen waaronder een groot aantal amateurvoetbalverenigingen. Directeur Harry Meens: “Voetbal en bier verbroederen, net zoals muziek en bier doen. Voor de Limburgse samenleving is deze verbroedering belangrijk en wij willen mede zorg dragen voor deze sociale cohesie. Vanwege de verfijnde smaak van de verschillende aromahoppen is Alfa zeer populair onder jongeren en kunnen we nieuwe markten aanboren.”

Hansen Dranken is al langer actief in de voetbalsport. Inmiddels is het familiebedrijf uit Linne leverancier van zo’n 70 voetbalclubs. “Wij hopen door de sportieve ambities van Fortuna Sittard ook meer landelijke uitstraling te krijgen. Daardoor denken we buiten Limburg verder te kunnen groeien. De samenwerking met Fortuna Sittard levert een win-win situatie op voor zowel Fortuna Sittard als Hansen Dranken.”

De samenwerking tussen Alfa Brouwerij en Hansen Dranken bestaat al tientallen jaren. De bedrijven voelen zich aan elkaar verwant. Jos Hansen: “We zijn beide Limburgse familiebedrijven die gaan voor goede en langdurige samenwerkingen met relaties. Ook het ondersteunen van de Limburgse sport staat bij ons hoog in het vaandel.” Harry Meens: “We zijn relatief kleine jongens in een globaliserende wereld. Mensen voelen zich thuis bij ons en willen zich het liefst lokaal met onze merken verbinden. Dat kan beslist ook via het voetbal waar voor ons nog een wereld is te winnen.”

Fortuna Sittard weet zich de komende drie jaar verzekerd van twee belangrijke business partners. Directeur Martin Masset: “Voor onze hospitality is het van belang om op betrouwbare en sterke bedrijven te kunnen vertrouwen. Het liefst uit de regio. Dat is ons gelukt en daar zijn we uitermate tevreden over.”

Dossier: Fortuna Sittard
Cookieinstellingen