Besluitenlijst week 26 (26-06-2017)

Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

Besluitenlijst van het College van Burgemeesters en Wethouders. Hieronder vindt u een overzicht van alle onderwerpen waarover het College van Burgemeester en Wethouders van Sittard-Geleen in week 26 van 2017 een besluit heeft genomen.

Aan deze publicatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Stukken met betrekking tot genoemde besluiten zijn niet altijd beschikbaar in verband met eventuele aanpassingen. Bovendien kunnen zij pas worden verstrekt als zij de geadresseerde hebben bereikt. Ook kan het voorkomen dat antwoorden op vragen van raadsleden (art. 37 reglement van orde) pas beschikbaar worden gesteld als de antwoorden de vragenstellers hebben bereikt

Besluitenlijst week 26 (26-06-2017)

Vragen ex artikel 37 RVO inzake Vadah-locatie Rijksweg Zuid 90 tot 100 Sittard
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Ronald Geurts
Telefoon: 046-4778585
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Noël Lebens

Voorgenomen besluit tot uitbesteding van de operationele taken van het beheer inzake de gemeentelijke parkeergarages en parkeerapparatuur
Het college besluit:

  1. Bij wijze van voorgenomen besluit te bepalen dat het beheer van de gemeentelijke parkeergarages en het onderhoud van parkeerapparatuur wordt uitbesteed.
  2. Dit voorgenomen besluit ter advisering voor te leggen aan de Ondernemingsraad en tot definitieve besluitvorming over te gaan nadat de Ondernemingsraad op de adviesaanvraag heeft gereageerd.

Informatie: Marcel Poeckling
Telefoon: 046-4778554
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Noël Lebens

Actualisering Regeling openbaar-making nevenfuncties van topambtenaren bij de gemeente Sittard-Geleen en aanpassing inventarisatie van lijst met risicovolle functies in de organisatie voor wat betreft financiële belangenverstrengeling
Het college besluit:

  1. Bij wijze van voorgenomen besluit te bepalen dat:
    1.1 de ‘Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren bij de gemeente Sittard-Geleen’, zoals vastgesteld bij collegebesluit van 6 november 2007, wordt ingetrokken en vervangen door de ‘Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren gemeente Sittard-Geleen 2017’.
    1.2 de lijst met risicovolle functies voor wat betreft financiële belangenverstrengeling, eveneens vastgesteld bij collegebesluit van 6 november 2007, wordt vervangen door de conceptlijst.
  2. Een en ander voor wat betreft de wijze waarop de openbaarmaking geregeld wordt en de wijze waarop de gegevens over financiële belangen worden gemeld en geregistreerd voor instemming voor te leggen aan de OR.
  3. Na instemming van de OR over te gaan tot definitieve vaststelling van de onder punt 1 bedoelde documenten, waarna op basis daarvan een actualiseringsslag kan worden uitgevoerd ten aanzien van de publicatie van nevenfuncties en de benadering van de medewerkers wier functie als risicovol is aangemerkt voor wat betreft financiële belangenverstrengeling.

Informatie: Peter boers
Telefoon: 046-4777637
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Herhuisvesting DaCapo College
Het college besluit:

  1. DaCapo College te verzoeken om het reeds uitbetaalde voorschot van € 600.000 te verantwoorden en hen erop te attenderen dat een niet op de planlocatie Havikstraat verantwoord gedeelte terug betaald dient te worden.
  2. Kennis te nemen van de stand van zaken.

Informatie: Maurice Leenders
Telefoon: 046-4777760
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Raadcyclus 5/6 juli 2017 P&C stukken:
– Jaarstukken 2016
– 1ste programmarapportage 2017
– Kaderbrief 2017

Het college besluit:

  1. In te stemmen met het aanbieden aan de gemeenteraad van:
    – Het overzicht met de beantwoording van de openstaande vragen uit de commissie EMSV van 22 juni jl. respectievelijk nagekomen technische vragen.
    – De ondertekende accountantsverklaring, het accountantsverslag en de definitieve jaarstukken 2016 naar aanleiding van de afronding van de accountantscontrole.
    – De begrotingswijziging bestuurlijke en ambtelijke huisvesting gekoppeld aan het gewijzigd raadsvoorstel 1e programmarapportage 2017.
  2. In te stemmen met het aanbieden van de specificatie onrechtmatigheid Aanbestedings- en inkoopbeleid en Investeringen aan de auditcommissie.

Informatie: Gerrie de Bruijn
Telefoon: 046-4778039
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Jaarrekening 2016 Sportstichting Sittard-Geleen
Het college besluit de subsidie voor de Sportstichting Sittard-Geleen voor het jaar 2016 vast te stellen op € 3.728.427.
Informatie: Dre Biesmans
Telefoon: 046-4777710
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Vaststelling stratenlijst transformatiestraten Sittard-Geleen
Het college besluit:

  1. De stratenlijst voor de gemeente Sittard-Geleen, zoals bedoeld in beleidsafspraak 6 van de Structuurvisie Wonen Zuid-Limburg (pag. 10), vast te stellen.
  2. Kennis te nemen van de stratenlijsten voor transformatiestraten van de andere gemeenten in de Westelijke Mijnstreek en de wethouder wonen te machtigen om in het BO wonen de totale stratenlijst voor transformatiestraten in de Westelijke Mijnstreek te bekrachtigen.

Informatie: Bram Daamen
Telefoon: 046-4778437
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Zienswijze fusie stichting ZOwonen en de woningstichting Spaubeek
Het college besluit een positieve zienswijze uit te brengen ten aanzien van de voorgenomen fusie van de Stichting ZOwonen en de Woningstichting Spaubeek en hen hierover per brief te informeren.
Informatie: Bram Daamen
Telefoon: 046-4778437
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Vragen ex artikel 37 RVO inzake levensloopbestendige woningen
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Bram Daamen
Telefoon: 046-4778437
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Decentralisatie uitkering bevolkingsdaling
Het college besluit in te stemmen met de actualisatie van de bestedingsdoelen, kaders en uitvoeringsorganisatie voor de besteding van de middelen Decentralisatie Uitkering Bevolkingsdaling Westelijke Mijnstreek 2016-2020 (DUB).
Informatie: Marion Nieuwenhuijzen
Telefoon: 046-4778308
E-mail: marion.nieuwenhuijzen@ sittard-geleen.nl
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Heistraat 52 Einighausen, beslissing op bezwaar
Het college besluit:

  1. Kennis te nemen van het advies van de bezwaarschriftencommissie van 2 maart 2017.
  2. In te stemmen om afwijkend van dit advies te besluiten (contrair gaan).
  3. In te stemmen met het opstarten van de uitgebreide procedure voor het perceel Heistraat 52 in Einighausen waardoor de bedrijfsactiviteiten die plaatsvinden op dit perceel kunnen worden gelegaliseerd.

Informatie: Paul van Meerten
Telefoon: 046-4777537
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Kaderbrief 2017
Het college besluit:

  1. In te stemmen met doorgeleiding van het raadsvoorstel met betrekking tot de Kaderbrief 2017 ter agendering in de raadsvergadering van 5/6 juli 2017.
  2. De Kaderbrief 2017 vast te stellen.

Informatie: Gerrie de Bruijn
Telefoon: 046-4778039
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Cookieinstellingen