Besluitenlijst Week 40 (02-10-2017)

Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

Besluitenlijst van het College van Burgemeesters en Wethouders. Hieronder vindt u een overzicht van alle onderwerpen waarover het College van Burgemeester en Wethouders van Sittard-Geleen in week 40 van 2017 een besluit heeft genomen.

Aan deze publicatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Stukken met betrekking tot genoemde besluiten zijn niet altijd beschikbaar in verband met eventuele aanpassingen. Bovendien kunnen zij pas worden verstrekt als zij de geadresseerde hebben bereikt. Ook kan het voorkomen dat antwoorden op vragen van raadsleden (art. 37 reglement van orde) pas beschikbaar worden gesteld als de antwoorden de vragenstellers hebben bereikt

Besluitenlijst Week 40 (02-10-2017)
Vragen ex artikel 37 RVO inzake Politiepost stadsdeel Geleen in nieuw gemeentehuis.
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Rick Alberts
Telefoon: 046-477461
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: burgemeester Sjraar Cox

Openbaarmaking nevenfuncties topambtenaren en melding financiële belangen.
Het college besluit:

  1. De ‘Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren gemeente Sittard-Geleen 2017’ definitief vast te stellen.
  2. De ‘Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren bij de gemeente Sittard-Geleen’, zoals vastgesteld bij collegebesluit van 6 november 2007, in te trekken.
  3. De nevenfuncties van de desbetreffende ambtenaren te (her-)inventariseren en waar nodig de publicatie op de gemeentelijke internetsite op basis daarvan te actualiseren.
  4. Het bij collegebesluit van 6 november 2007 vastgestelde overzicht van risicovolle functies voor wat betreft financiële belangenverstrengeling te vervangen door de geactualiseerde versie van 7 juni 2017.
  5. De functiehouders van de in bovenbedoeld overzicht opgenomen functies schriftelijk in kennis te stellen van de in dit kader voor hen geldende verplichting om in voorkomende gevallen hun financiële belangen te melden.

Informatie: Peter Boers
Telefoon: 046-4777637
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Economische Stedenband tussen Sittard-Geleen en Maoming China en bezoek aan Maoming
Het college besluit:

  1. In te stemmen met het raadsvoorstel om een officiële economische stedenband met Maoming in China aan te gaan.
  2. Akkoord te gaan met de intentieverklaring om behoudens goedkeuring gemeenteraad een officiële economische stedenband aan te gaan met Maoming in China. Deze wordt verstuurd aan het gemeentebestuur van Maoming.
  3. Akkoord te gaan met een officieel bezoek van burgemeester Cox en wethouder Meekels aan Maoming begin 2018..
  4. De gemeenteraad via het presidium op de hoogte te stellen van beslispunt 3.

Informatie: Hannie Ras
Telefoon: 046-4778328
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Vragen ex artikel 37 RVO inzake uitvoering motie Participatiebedrijf.
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Audrey Cortlever
Telefoon: 046-4777834
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Astrid Verblakt

Vragen ex artikel 37 RVO inzake de renovatie van woningen in MijnZuid
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Ronald Geurts
Telefoon: 046-4778585
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Bedrijfsplan en businesscase Participatiebedrijf
Het college besluit in te stemmen met het bedrijfsplan inzake de vorming van het participatiebedrijf Westelijke Mijnstreek, met dien verstande dat:

  1. VIXIA BV verantwoordelijk is voor het transformatieplan 2018-2020 inclusief de afhandeling van alle personele consequenties.
  2. VIXIA BV haar overhead qua formatie voortdurend in verhouding brengt met de overblijvende taken. De begrote efficiency welke ontstaat door het transformatieprogramma VIXIA dient derhalve in eerste instantie te worden gerealiseerd binnen de BV VIXIA en vervolgens qua frictie binnen de 4 betrokken gemeenten.
  3. in het geval er dan nog sprake is van boventallig BV-personeel, dan dienen de verdere spelregels welke juridisch worden onderzocht en vastgesteld in de uitwerkingsfase (evenals het bijbehorend sociaal plan), aan te geven of een te creëren nul-situatie van toepassing is.
  4. De eerder door het college vastgestelde vastgoedstrategie leidend is voor de locatie van de facilitaire ruimtebehoefte van VIXIA.
  5. Het tijdpad bijstelling Spaarfonds wordt geharmoniseerd met het tijdpad afbouw VIXIA.
  6. Het college overeenkomstig de eerder bestuurlijk vastgestelde uitgangspunten uitgaat van een zo spoedig mogelijke liquidatie van Vixia BV, waarbij de benodigde zorgvuldigheid in acht wordt genomen en met tussentijdse evaluatiemomenten.
  7. De brief aan de gemeenteraad, medewerkers en OR resp. bestuursopdracht aan bestuurder VIXIA dienovereenkomstig wordt verduidelijkt (mandaat portefeuillehouder)
  8. De business-case en bedrijfsplan via een aan te hechten addendum dienovereenkomstig wordt verduidelijkt (mandaat portefeuillehouder).

Informatie: Audrey Cortlever
Telefoon: 046-4777834
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Astrid Verblakt

Cookieinstellingen