Besluitenlijst Week 50 (11-12-2017)

Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

Besluitenlijst van het College van Burgemeesters en Wethouders. Hieronder vindt u een overzicht van alle onderwerpen waarover het College van Burgemeester en Wethouders van Sittard-Geleen in week 50 van 2017 een besluit heeft genomen.

Aan deze publicatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Stukken met betrekking tot genoemde besluiten zijn niet altijd beschikbaar in verband met eventuele aanpassingen. Bovendien kunnen zij pas worden verstrekt als zij de geadresseerde hebben bereikt. Ook kan het voorkomen dat antwoorden op vragen van raadsleden (art. 37 reglement van orde) pas beschikbaar worden gesteld als de antwoorden de vragenstellers hebben bereikt

Besluitenlijst Week 50 (11-12-2017)

Afwijking omgevingsvergunning pand Limbrichterstraat 68 Sittard (voormalige Apotheek Boelens)
Het college besluit in te stemmen met de afwijking van de vergunningsvoorwaarden c.q. ARK advies op het onderdeel kozijnen.
Informatie: Thei Kitzen
Telefoon: 046-4777754
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Noël Lebens

Beleidsplan Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) ‘Prioriteiten en doelstellingen’
Het college besluit in te stemmen met het beleidsplan vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) ‘Prioriteiten en doelstellingen’.
Informatie: Anke Helgers / Richard Schoffeleers
Telefoon: 046-4778767/8157
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: burgemeester Cox en wethouder Ruud Guyt

Afhandeling erfenis en implementatietraject BsGW
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met het stopzetten van de werkzaamheden voor de erfenis per 31-12-2017 door de BsGW en
    1. Het definitief oninbaar verklaren van gemeentelijke heffingen en leges over de belastingjaren 2004 tot en met 2013 voor een bedrag ad € 348.545,10.
    2. Bij de jaarrekening 2017 bepalen hoeveel de extra storting in de voorziening oninbare debiteuren voor het onderdeel erfenis moet zijn.
    3. Het overnemen van de resterende werkzaamheden van de BsGW, zijnde het beheer van de bankrekening voor de erfenis.
  2. In te stemmen met het vrij te laten vallen van het overschot aan niet-bestede projectmiddelen van het implementatietraject Libel ad € 0,1 mln. in de jaarrekening 2017.

Informatie: Joline Gilissen
Telefoon: 046-4777582
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Motie leefbaarheid en economie
Het college besluit:

  1. Kennis te nemen van de wijze van afhandeling motie.
  2. De raad per brief in kennis te stellen van de wijze van afhandeling van de motie en in deze brief haar te verzoeken dit te agenderen in de commissie EMSV van 28 januari 2018 met het aanbod om een presentatie met ambtelijke toelichting te verzorgen in de Commissie EMSV.
  3. De commissie EMSV vragen de in de motie gevraagde discussie te laten plaatsvinden en vragen haar reactie kenbaar te maken ten aanzien van de aanbevelingen van het college.

Informatie: Kees Blankers
Telefoon: 046-4777691
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Protocol accountantscontrole jaarrekening 2017
Het college besluit het aangepaste raadsvoorstel Toekomst schaats- en zwemvoorzieningen vast te stellen ten behoeve van de raadsvergadering van 14 december 2017.
Informatie: Ton Huijsmans
Telefoon: 046-4778024
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Verbeterplan begroting 2018
Het college besluit in te stemmen met het procesvoorstel verbeterplan begroting 2018 en dit ter vaststelling voor te leggen aan de gemeenteraad van 14 december 2017.
Informatie: Servé Roberts
Telefoon: 046-4778060
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Harmonisatie beleidsregels Participatiewet
Het college besluit:

In te stemmen met het harmoniseren van de beleidsregels Participatiewet met de gemeente Beek en het vaststellen van de navolgende gewijzigde beleidsregels:Besluit tijdelijke loonkostensubsidies gemeente Sittard-Geleen 2018.

  1. Beleidsregels opschorting, herziening, intrekking, terug- en invordering Participatiewet, IOAW, IOAZ gemeente Sittard-Geleen 2018.
    • Beleidsregels verhaal Participatiewet gemeente Sittard-Geleen 2018.
    • Beleidsregels bestuurlijke boete Participatiewet, IOAW, IOAZ Sittard-Geleen 2018.
    • Beleidsregels bijstand onder verband van hypotheek of verpanding gemeente Sittard-Geleen 2018;
    • Beleidsregels woonsituatie en schoolverlaters gemeente Sittard-Geleen 2018.
    • Beleidsregels individuele inkomenstoeslag gemeente Sittard-Geleen 2018;
    • Beleidsregels Premiebesluit Participatie-wet gemeente Sittard-Geleen 2018.
  2. De gewijzigde beleidsregels in werking laten treden met ingang van 1 januari 2018, onder gelijktijdige intrekking van de navolgende beleidsregels:
    • Besluit tijdelijke loonkostensubsidie gemeente Sittard-Geleen 2017.
    • Beleidsregels opschorting, herziening, intrekking, terug- en invordering
    • Participatiewet, IOAW, IOAZ 2015.
    • Beleidsregels verhaal Participatiewet 2015.
    • Beleidsregels bestuurlijke boete Participatiewet, IOAW, IOAZ.
    • Beleidsregels onder verband van hypotheek cq. verpanding.
    • Beleidsregels woonsituatie en schoolverlaters 2015.
    • Beleidsregels individuele inkomenstoeslag 2015.
    • Premiebesluit Participatiewet gemeente Sittard-Geleen 2015.

Informatie: Audrey Cortlever
Telefoon: 046-4777834
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Astrid Verblakt

Kansen voor alle kinderen: Participatie van kinderen uit gezinnen met een laag inkomen
Het college besluit de raad voor te stellen om:

  1. de verordening Maatschappelijke participatie schoolgaande kinderen, bekend als ‘Voor-Kidsregeling’ Sittard-Geleen, in te trekken per 1 januari 2018.
  2. de verordening Kansen voor alle kinderen gemeente Sittard-Geleen 2018 vast te stellen.

Informatie: Lisette van de Gazelle
Telefoon: 046-4777877
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Astrid Verblakt

Subsidieregeling Accommodatiebeleid 2019
Het college besluit:

  1. De Subsidieregeling Accommodatiebeleid 2019 vast te stellen, onder gelijktijdige intrekking van de momenteel geldende Beleidsregels huisvesting Gemeenschapsaccommodaties.
  2. Vaststelling van het aanvraagformulier subsidie accommodatiebeleid 2019 te mandateren aan de pPortefeuillehouder.
  3. Akkoord te gaan met het afsluiten van een collectief abonnement voor Spirato ter ondersteuning van stichtingen, verenigingen en maatschappelijke organisaties waarop de subsidieregeling van toepassing is.

Informatie:
Telefoon: 046-4777765
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Leon Geilen

Zienswijze aansluiting Zaam Wonen bij Thuis in Limburg
Het college besluit in te stemmen met het voornemen van fusiecorporatie Zaam Wonen om zich per 1 januari 2018 aan te sluiten bij het provinciaal woningaanbod- en verdelingssysteem ‘Thuis in Limburg’ (TiL) en hen per brief daarover te informeren.
Informatie: Anouk Theeuwen
Telefoon: 046-4778437
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Vragen ex artikel 37 RVO inzake de mogelijk nieuwe vergunning vliegveld MAA
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Raymond Ubachs
Telefoon: 046-4777777
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Ruud Guyt

Gemeentelijke onderscheiding (Speld van Verdienste)
Het college besluit een gemeentelijke onderscheiding toe te kennen aan mw. M.J.P. Crijns (Zuster Ignatia).
Informatie: Sylvia Gimbrere
Telefoon: 046-4778048
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: burgemeester Sjraar Cox

Cookieinstellingen