Besluitenlijst Week 51 (18-12-2017)

Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

Besluitenlijst van het College van Burgemeesters en Wethouders. Hieronder vindt u een overzicht van alle onderwerpen waarover het College van Burgemeester en Wethouders van Sittard-Geleen in week 51 van 2017 een besluit heeft genomen.

Aan deze publicatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Stukken met betrekking tot genoemde besluiten zijn niet altijd beschikbaar in verband met eventuele aanpassingen. Bovendien kunnen zij pas worden verstrekt als zij de geadresseerde hebben bereikt. Ook kan het voorkomen dat antwoorden op vragen van raadsleden (art. 37 reglement van orde) pas beschikbaar worden gesteld als de antwoorden de vragenstellers hebben bereikt

Besluitenlijst Week 51 (18-12-2017)

Vragen ex artikel 37 RVO inzake “Inbreker in winter naar dorp
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Pink van Nieuwburg
Telefoon: 046-4778281
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: burgemeester Sjraar Cox

Vragen ex artikel 37 RVO inzake ‘Brand Cityflat’
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Britt Hendrix
Telefoon: 046-4778813
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: burgemeester Sjraar Cox

Consultatie over het conceptreglement van orde raad 2018
Het college besluit:

  1. Kennis nemen van het concept-reglement van orde raad 2018, met bijlagen
  2. Instemmen met de collegereactie aan het presidium.

Informatie: Tom Delno
Telefoon: 046-4777479
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: burgemeester Sjraar Cox

Klacht de heer Klein
Het college besluit in te stemmen met de brief aan de heer Klein waarmee hij – naar aanleiding van zijn op 30 oktober 2017 persoonlijk afgegeven klacht in het kader van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) – geïnformeerd wordt over het oordeel over zijn klacht.
Informatie: Janine Gilliszen
Telefoon: 046-4777708
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: burgemeester Sjraar Cox

Subsidiering Stichting Artamuse 2018
Het college besluit In te stemmen met:

  1. het toevoegen van de restantmiddelen muziekonderwijs 2017 ad € 150.000 aan de gevormde bestemmingsreserve, dit in afwachting van de definitieve integratie van Artamuse in De Domijnen.
  2. het maandelijks bevoorschotten van de Stichting Artamuse met € 96.515 tot het moment van de integratie in De Domijnen.

Informatie: Jan Miltenburg
Telefoon: 046-4777602
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Noël Lebens

Vragen ex artikel 37 RVO inzake aanbesteding integraal ontwerp- en projectmanagementopdracht herhuisvesting/inrichting stadhuis Geleen
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Nick Cruts
Telefoon: 046-4778783
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Noël Lebens

Wielrennen in Sittard-Geleen
Het college besluit akkoord te gaan met de wielerkalender en financiering van de wielerevenementen 2018 voor de gemeente Sittard-Geleen.
Informatie: Hanny Ras
Telefoon: 046-4778328
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouders Noël Lebens / Ruud Guyt

Auditjaarplan 2018
Het college besluit:

  1. Het auditjaarplan 2018 vast te stellen.
  2. Het auditjaarplan 2018 ter kennis te brengen van de auditcommissie.

Informatie: Ton Huijsmans
Telefoon: 046-4778024
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

Samenwerking economie Zuid Limburg
Het college besluit:

  1. In te stemmen met het voorstel economische samenwerking Zuid Limburg.
  2. De portefeuillehouder te mandateren goedkeuring te verlenen aan de gewijzigde statuten van de stichting (art 10a lid 1 statuten.

Informatie: Paula L’Ortye
Telefoon: 046-4778280
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Pieter Meekels

3e kwartaalrapportage Vixia BV en GR 2017
Het college besluit:

  1. Kennis te nemen van de 3e kwartaalrapportage 2017 Vixia BV en GR en de scorecards van de maanden september en oktober 2017.
  2. De 3e kwartaalrapportage ter bespreking door te leiden naar de commissie DIWZ van 11 januari 2018.

Informatie: Audrey Cortlever
Telefoon: 046-4777834
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Astrid Verblakt

Inkoop jeugdhulp 2019
Het college besluit:

  1. Kennis te nemen van het vertrouwelijke integrale onderzoeksrapport Evaluatie Zorginkoop Zuid-Limburg van F-Fort.
  2. In te stemmen met de ambtelijke adviezen over de (samengevatte) aanbevelingen uit het vertrouwelijke onderzoeksrapport ten aanzien van de inkoop jeugdhulp (dus niet ten aanzien van beschermd wonen), te weten:
    a. Actualiseren van de centrumregeling inkoop jeugdhulp voor onbepaalde tijd.
    b. Binnen de centrumregeling een onderscheid te maken in een basis- en een keuzepakket.
    c. Het basispakket samen te stellen uit de arrangementen: Crisis, Verblijf, JeugdzorgPlus, Jeugdbescherming en Jeugdreclassering en de Crisisdienst Jeugd.
    d. Het keuzepakket samen te stellen uit de arrangementen Begeleiding (groep en individueel), Behandeling (groep en individueel) , Logeren, BOR, Dyslexie (diagnose en behandeling), Regie en Consult voor de eerste vier jaar
    e. Het opstarten van drie projectteams die in
    2018 de inkoop op de thema’s ‘Crisis’, ‘Verblijf’ en ‘Begeleiding’ gaan doorontwikkelen.
    f. Aanpassen van de dienstverleningsovereenkomst met aanbieders waardoor deze beperkt wordt tot datgene dat nog ingekocht wordt door middel van bestuurlijk aanbesteden.
  3. Op grond van beslispunt 2c te besluiten om vanaf 2019 de jeugdhulp in het basispakket in te blijven kopen via de centrumgemeente Maastricht, de inkoop van dyslexie zelf te organiseren voor de jaren 2019 tot en met 2022 en alle overige arrangementen in het keuzepakket door de centrumgemeente te laten inkopen.
  4. De centrumgemeente Maastricht de opdracht te geven de beslissingen 2 en 3 samen met
    de regio Zuid Limburg uit te werken in een projectplan waarin de afzonderlijke
    aanbevelingen als deelopdrachten met een concrete planning zijn opgenomen.
  5. Als randvoorwaarden te stellen aan de gemeente Maastricht:
    a. dat de bedrijfsvoeringprocessen op orde zijn.
    b. dat deelname shared service centrum is onderzocht.
    c. Er dient een evaluatiemoment (voor de aanbesteding) te worden opgenomen om te bekijken of aan de (meetbare) voorwaarden is voldaan.
  6. De randvoorwaarde te stellen dat de bijdrage voor de gezamenlijke inkoop 2019 en verder niet hoger is dan de bijdrage 2017.

Informatie: Suzan Rosenke
Telefoon: 046-4777838
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Astrid Verblakt

Besluit Wmo 2018
Het college besluit in te stemmen met voorliggend besluit Wmo 2018.
Informatie: Esther Engelen
Telefoon: 046-4778957
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouders Astrid Verblakt / Leon Geilen

Verplaatste markten 2018
Het college besluit de navolgende marktverplaatsingen 2018 vast te stellen:

  1. Carnaval (gedeeltelijk)
  2. Kennedymars
  3. Geleense Kermis
  4. St. Rosafestival
  5. Oktoberfeest

Informatie: Jure Alajbeg
Telefoon: 046-4778619
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Leon Geilen

Plan van aanpak Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang regio Westelijke Mijnstreek
Het college besluit:

  1. Het regionaal plan van aanpak Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang Westelijke Mijnstreek vast te stellen
  2. Ook bij uitstel van de landelijke doordecentralisatie van middelen de planning van dit plan van aanpak zoveel mogelijk te volgen in samenwerking met Maastricht (centrumgemeente), met inachtneming van landelijk beleid en ontwikkelingen.

Informatie: Minke Poppens
Telefoon: 046-4777777
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Leon Geilen

Vragen ex artikel 37 RVO inzake kapotte lichtmasten en defecte straatverlichting
Het college besluit:

  1. Akkoord te gaan met de antwoordbrief.
  2. Kopie van de antwoordbrief in handen te stellen van de Griffie, ter vermelding op het Gemeenteblad Ingekomen Stukken.

Informatie: Jos Ploum
Telefoon: 046-4778306
E-mail: [email protected]
Portefeuillehouder: wethouder Leon Geilen

Cookieinstellingen