Gemeente wil telefonische bereikbaarheid verbeteren

Foto: © Freep!k

Telefonische bereikbaarheid van de gemeentelijke organisatie is één van de speerpunten van de gemeentelijke dienstverlening.

Het tijdig terugbellen van inwoners, ondernemers en partners door medewerkers van de gemeente is hier een belangrijk onderdeel van.

Bijhouden opvolging

Om die telefonische bereikbaarheid te verbeteren houdt de gemeente sinds kort de opvolging van de terugbelnotities bij. Het betreft de terugbelnotities, die door het gemeentelijk Klant Contactcentrum (KCC) worden gemaakt. Medewerkers wordt gevraagd – op werkdagen – binnen 24 uur te reageren op een terugbelnotitie. Als er contact is geweest met de beller meldt de medewerker de terugbelnotitie af bij het KCC, waardoor er informatie op organisatie- en teamniveau wordt bijgehouden.

Cijfers oktober

In de maand oktober zijn er door het KCC 1819 telefoonnotities gemaakt. 71% van de telefoonnotities werd binnen één werkdag afgehandeld, 18% had een doorlooptijd van twee werkdagen, 6% van drie werkdagen. 5% van de telefoonnotities stond langer dan drie werkdagen open.

Nieuwe telefonieoplossing

In het eerste kwartaal van 2024 stapt de gemeente over op een nieuwe telefonieoplossing. Met dit nieuwe systeem komt er nog meer informatie beschikbaar over de telefonische bereikbaarheid. Het bijhouden van de telefonische bereikbaarheid is één van de activiteiten die de gemeente onderneemt om haar dienstverlening te verbeteren.

Themasessie 20 juni 2024

Op 20 juni 2024 wordt een themasessie dienstverlening voor de raad georganiseerd. Dan gaat de gemeente met de raad in gesprek over de diverse initiatieven.

Cookieinstellingen