Bloesem Gold zet dankzij grensoverschrijdende, recreatieve routes de regio op de kaart waarbij het landschap, bedrijven, fruitboomgaarden en hun producten de hoofdrol spelen.
In de maand april staat in de Zuid-Limburgse grensregio het Bloesemfeest centraal.
Als bezoeker kunt u te voet, per fiets of auto een route af leggen in het Nationaal Landschap Zuid-Limburg. Het Routeboek voert u tevens over de grenzen heen. Dit is niet verwonderlijk. Limburg is de provincie bij uitstek waarbij van oudsher over de grenzen heen wordt gekeken. Dit geldt ook voor Bloesem Gold waarbij we in een viertal routes in België en Duitsland u optimaal laten genieten van al het moois, dat deze grensoverschrijdende regio te bieden heeft. Onderweg gaat u het landschap proeven, ruiken en echt beleven.
Tijdens Bloesem Gold openen ruim 60 ondernemers speciaal voor u hun deuren.
Ga bloesemsmoothies proeven, neem een selfiemoment in de bloeiende boomgaard of laat het gedicht van S.A.E. de Rijke op u inwerken en u komt helemaal tot rust. Bij diverse horecabedrijven kunt u een heerlijk voorjaarmenu proeven. Eenmaal thuis gekomen kunt u nog lang nagenieten van de producten uit de lokale streekwinkels.
In eenRouteboekkunt u lezen welke routes en programma's beschikbaar zijn voor 2016.
Kijk op de website voor de verschillende routes en de activiteitenkalender: www.berdedas.nl
De aftrap van Bloesem Gold 2016 vindt plaats op 9 april 12:00 uur in de Biesenhof, Biesenweg 1, Geleen [email protected].
"De kracht van Zuid-Limburg schuilt in de combinatie van innovatieve economie, internationale ligging en inspirerende leefomgeving. De Campagne Bloesem Gold van Stichting Ondernemend Bloesemlint laat zien hoe ondernemerschap en landschap verbonden worden tot grensoverschrijdende beleving. Bloesem is 'merk-waardig' en een prachtig symbool van de quality of life van onze (Eu)regio. Je zal er maar wonen!" aldus Paul 't Lam van Limburg Economic Development/LED.
"Toerisme is een belangrijke economische peiler in Limburg. Maar liefst 37.000 mensen werken full time in de sector die jaarlijks een directe omzet van € 3,5 miljard noteert. Onderzoek toont daarbij aan dat onze gasten vooral komen om 'het landschap' te beleven. In alle seizoenen. Onze fruitboomgaarden vervullen daarbij een belangrijke rol. Ze geven niet alleen kleur aan onze heuvels in de lente, maar ze leveren ook de 'streekproducten' voor andere iconen van Zuid-Limburg, zoals onze stroop, fruitsappen en vlaaien. Met de Campagne Bloesem Gold wordt de belangrijke verbinding gelegd tussen 'de boom' en 'de gast '" aldus Anya Niewierra, Algemeen Directeur VVV-Zuid Limburg.