Verkiezingscampagne nu echt losgebarsten

Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

Met nog 3 weken en 4 dagen te gaan tot de gemeenteraadsverkiezingen begint het campagnevuur flink op te laaien.

Vanochtend vroeg greep DNA-partij de start van de kaartverkoop voor Pinkpop 2018 aan om zichzelf bij de Pinkpopfans in de kijker te spelen. Dat deden ze door de kleumende fans, die de hele nacht bij Buro Pinkpop op de stoep stonden te wachten tot het moment waarop de kaartverkoop startte te trakteren op een broodje met warme knakworst. Die werden in dank aanvaard. Ook bij Music Machine in Sittard werd broodjes worst uitgedeeld.

Het broodje knakworst werd aangeboden omdat DNA wilde duidelijk maken voorstander te zijn van een sterke lokale popcultuur en een zelfstandig Poppodium Volt. Daarmee gaven zij op hun eigen manier een vervolg aan de actie ‘Of je worst lust’, waarmee werknemers en vrijwilligers van Volt eind vorig jaar actievoerden tegen het besluit van de gemeenteraad om het poppodium onder te brengen bij cultuurbedrijf De Domijnen.

DNA zoekt het graag in het ludieke om de aandacht van de kiezer te vangen. Zo lanceerde het campagneteam rond carnaval een bierviltjesactie, waarmee cafébezoekers lucht konden geven aan hun ideeën over waar het in Sittard-Geleen heen moet.

Vandaag had het campagneteam bedacht om met behulp van een grote ventilator duidelijk te maken dat het volgens die partij tijd wordt voor een frisse wind. Figuurlijk en bestuurlijk welteverstaan, want letterlijk stond die er al vandaag.

 

Cookieinstellingen