ProRail informeert omwonenden bij (nachtelijke) werkzaamheden aan spoor, wissels en stations.
Dit deden ze tot op heden met een huis-aan-huis bewonersbrief, maar vanaf 19 februari stapt ProRail over op digitale communicatie.
Hoe werkt het?
Omwonenden kunnen zich aanmelden via mijnprorail.prorail.nl. Hier vult u uw gegevens in. Telkens als er werkzaamheden in de buurt zijn gepland, stuurt ProRail u twee weken voor aanvang een e-mail. Hierin staat een overzicht van het spoorwerk en wat dat voor u kan betekenen. Bij spoedwerkzaamheden stuurt ProRail extra mails. Dit kan tot op het laatste moment. ProRail gebruikt de mailadressen uitsluitend voor het communiceren over werkzaamheden.
Geen e-mail?
Kunt u geen gebruik maken van deze e-mailservice van ProRail? Dan kunt u zich aanmelden voor een maandelijkse papieren brief met de belangrijkste werkzaamheden. Via www.prorail.nl/spoorwerk kunt u ook zelf kijken welke werkzaamheden er de komende maand aan het spoor plaatsvinden.
Heeft u vragen?
Op www.prorail.nl/spoorwerk vindt u nadere informatie, waaronder een document met veel gestelde vragen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met team Publiekscontacten van ProRail. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 18:30 uur via telefoonnummer: 0800-7767245 (gratis). Bij onveilige situaties op het spoor of ernstige hinder kunt u altijd bellen. Ook in het weekend, ’s avonds of ’s nachts.