VVV Zuid-Limburg heet nu Visit Zuid-Limburg

Foto: Visit Zuid-Limburg

“Onze wereld verandert en wij veranderen mee”. Dat was de boodschap van de algemeen directeur van Visit Zuid-Limburg, Anya Niewierra, tijdens de lancering van de nieuwe naam en het nieuwe beeldmerk.

De oudste VVV van Nederland verandert 134 jaar na haar oprichting haar naam in Visit Zuid-Limburg. In het internationale toerisme is ‘Visit’ inmiddels de gebruikelijke aanduiding van Destinatie Management Organisaties, zoals VVV Zuid-Limburg. De groei van het aantal buitenlandse gasten en de veranderende rol van de VVV leidde tot het wijzigen van de naam naar de internationale standaard.

De oudste VVV van Nederland wijzigt haar naam

“De naam ‘VVV’ verwijst vooral naar onze informatietaak. Echter, wij doen meer dan dat. Naast het verstrekken van informatie en het verzorgen van de marketing, exploiteren we een routepunt, een evenementenpunt en een online ticketservice (Tickli). Daarnaast schrijven we toeristische visies en bidboeken, adviseren bedrijven en overheden, doen marktonderzoek en realiseren Europese projecten. We hebben ons vanaf 2000 ontwikkeld tot een internationaal werkende Destinatie Management Organisatie (DMO) met een sterke focus op online. We laten dit nu ook zien in onze naam, waarbij wij het betrouwbare nationale VVV merk wel blijven gebruiken! We blijven met trots de eerste VVV van Nederland.” aldus Niewierra.

Waarom Visit Zuid-Limburg?

De statuten van de oudste VVV van Nederland blijven ongewijzigd. De in 1885 opgerichte VVV heeft nog steeds als ondernemingsmissie ‘het bevorderen van het toerisme in en naar Zuid-Limburg’. Wat wel veranderde is het werkgebied en de wereld om de organisatie heen. Daarnaast wijzigde het belang van het toerisme. De sector groeide uit tot een economische topsector voor Zuid-Limburg en is met 21.000 banen en een omzet van € 2 miljard inmiddels een factor van belang. De VVV veranderde mee. De organisatie groeide uit tot een aanjager en verbinder in het toerisme. De naam Visit Zuid-Limburg past beter bij die rol temeer omdat ‘Visit’ bekend is bij de jongere generaties en de buitenlandse gasten. Doelgroepen waar nadrukkelijk op wordt gemikt de komende jaren.

Website Visit Zuid-Limburg. Op deze website leest u ook een toelichting op het nieuwe logo.

Foto: Tijdens de feestelijke introductie opende Visit Zuid-Limburg ook haar vernieuwde vestiging in Valkenburg, de Visit Zuid-Limburg Experience. Deze is gelegen  in het monumentale Spaans Leenhof aan het Theodoor Dorrenplein. In de Visit Zuid-Limburg Experience staat het inspireren van de gast centraal. De bezoeker kan – naast de vertrouwde diensten – diverse belevingen ervaren zoals de nieuwe virtual reality film over Zuid-Limburg. In het gerenoveerde pand is nu ook de Rabobank Valkenburg gevestigd samen met TV Valkenburg. De lokale nieuwszender heeft haar kantoor al ruim een jaar in het gebouw

Cookieinstellingen