VVV Zuid-Limburg start promotiecampagne Limburgse gastronomie

31 aug 2012, 12:52 Nieuws
jack peeters ateron
Sittard-Geleen, 31-08-2012 | VVV Zuid-Limburg start per 1 september een promotiecampagne om het Bourgondische karakter van de regio te onderstrepen. Het thema 'eten en drinken' is een groot onderdeel van het verblijf van menig gast aan de regio, met name als het om een kort verblijf gaat.
Sittard-Geleen, 31-08-2012 | VVV Zuid-Limburg start per 1 september een promotiecampagne om het Bourgondische karakter van de regio te onderstrepen. Het thema 'eten en drinken' is een groot onderdeel van het verblijf van menig gast aan de regio, met name als het om een kort verblijf gaat.
Om meer korte overnachtingen te realiseren laat de campagne zien wat er allemaal te beleven valt op culinair gebied. Het sterke Bourgondische imago van de regio wordt daarbij zorgvuldig gebruikt.
Uit onderzoek van Provincie Limburg is gebleken dat streekgebonden gastronomie en streekproducten niet genoeg in beeld komen bij de bezoeker aan de regio. Het blijkt lastig te zijn voor ondernemers om individueel reclame te maken en er zijn weinig overkoepelende campagnes. De nieuwe campagne komt tegemoet aan deze problemen en laat thematisch zien welke culinaire hoogtepunten de regio te bieden heeft. Denk daarbij aan de vele wijngaarden die Limburg rijk is, of aan typische producten zoals vlaai, fruit of het kloostervarken.
Zuid-Limburg heeft het voordeel dat veel streekproducenten op een korte afstand te bezoeken zijn. Zo is het voor groepen mogelijk om een rondleiding te volgen bij de lokale bierbrouwer of wijngaard, maar ook om samen een hap & stap wandeling te maken in bijvoorbeeld Sittard of Valkenburg. De individuele gast kan van de streekspecialiteiten genieten bij de vele lokale restaurants of bistro’s die Zuid-Limburg rijk is.
Om dit bezoek te stimuleren is er een speciale themapagina op de site van VVV Zuid-Limburg ontwikkeld. Op deze pagina staat een uitgebreid overzicht van Bourgondisch Zuid-Limburg, met een leuke promotiefilm (ook te zien op het eigen Youtube-kanaal). Bovendien is er een actieflyer gemaakt met kortingen tot 50% voor proeverijen, speciaalbieren, high tea of voor culinaire wandelingen. De flyer is verkrijgbaar bij de winkels van VVV Zuid-Limburg of kan worden gedownload van de website vvvzuidlimburg.nl. Verder wordt via het facebook en twitter account van VVV Zuid-Limburg wekelijks meerdere culinaire tips verstuurd.
» Kijk voor meer informatie over de campagne op de website van VVV Zuid-Limburg