Rabobank waarschuwt voor valse e-mail

Foto:

De Rabobank waarschuwt haar klanten voor een e-mail die wordt rondgestuurd door criminelen, die u proberen te verleiden tot het invullen van persoonlijke gegevens.

Deze vorm van internetcriminaliteit wordt ook wel phishing genoemd. Met de verkregen informatie willen de criminelen toegang krijgen tot uw bankrekening.
Een bank zal u nooit benaderen met de vraag om uw inlog-, signeer- of andere codes door te geven, niet via de telefoon, niet via e-mail of op welke andere manier dan ook.
Blijf ook altijd alert als een zogenaamde ‘bankmedewerker’ u belt naar aanleiding van een e-mail die eerder naar u verstuurd is. Vaak wordt er dan gesproken over veiligheid of het deblokkeren van uw rekening. In werkelijkheid probeert de crimineel dan via de telefoon persoonlijke gegevens zoals uw Pin, Toegangs- of I & S codes te ontfutselen. Hang bij twijfel gerust op en bel uw lokale bank zelf terug op het voor u bekende telefoonnummer.
Ook worden valse e-mails steeds vaker gebruikt om u te verleiden om door te klikken naar een website, zodat er een virus geïnstalleerd kan worden op uw computer. Laat u dan ook nooit verleiden om bijvoorbeeld een iDEAL betaling te annuleren. Dit is niet mogelijk. Alle e-mails of telefoontjes daarover zijn vals.
Hieronder ziet u een voorbeeld van hoe de valse e-mail die aan Rabobank cliënten is verstuurd er uit kan zien.
phishingmail-rabobank
Cookieinstellingen