Rover wil aanpassing avonddienstregeling Heerlen-Sittard

Reizigersorganisatie Rover heeft een brief gestuurd aan de NS Regio Zuid met het verzoek om de avonddienstregeling op het traject Heerlen-Sittard aan te passen.

Volgens Rover is ook het Reizigersoverleg Limburg voorstander van de voorgestelde wijziging.
Rover wil dat NS in de avonduren in plaats van één Sprinter en twee Intercity’s per uur elk half uur een Sprinter laat rijden en één maal per uur een Intercity. Daarmee kunnen mensen uit Geleen-Oost, Spaubeek, Schinnen, Nuth en Hoensbroek beter worden bediend en hebben reizigers die in Heerlen overstappen op de Heuvellandlijn een betere aansluiting.
Met de voorgestelde aanpassing denkt Rover dat de service aan de reiziger wordt verbeterd, waardoor meer reizigers van de trein gebruik zullen maken. Omdat van de twee Intercitytreinen er een door een Sprinter wordt vervangen verwacht Rover verder dat de exploitatiekosten voor NS op het traject lager zullen zijn.
Verder meldt Rover aan NS dat reizigers bij de door NS voorgenomen dienstregeling langer op het station in Sittard moeten verblijven. Vanwege de beperkte stationsvoorzieningen ervaren de reizigers dat als niet prettig.
Rover heeft een afschrift van de brief doorgestuurd aan onder meer de gedeputeerde van de Provincie Limburg, en aan alle gemeenten langs het traject Sittard-Heerlen en de Heuvellandlijn in de hoop op steun voor het voorstel aan NS Regio Zuid tot wijziging van de avonddienstregeling.
Cookieinstellingen