Prijsvechter EasyEnergy wil energiemarkt opschudden

Foto: Remko van Dokkum - Slimme Meter Oxxio - L1 - [CC BY 2.0]

Nederlandse huishoudens die in het bezit zijn van een slimme energiemeter kunnen vanaf dinsdag voor stroom en gas terecht bij een nieuwe energiemaatschappij.

EasyEnergy komt onder de vlag van ‘easy family of brands’ op de markt, het concern dat ook achter luchtvaartprijsvechter easyJet zit.

Anders dan branchegenoten gaat easyEnergy actuele energieprijzen één-op-één zonder winstopslag doorberekenen naar klanten. Met de slimme meter kunnen consumenten hun verbruik afstemmen met het moment, bijvoorbeeld wanneer de stroom duurzaam is doordat de zon schijnt. De energieprijzen kunnen daarbij per uur verschillen. Consumenten betalen per aansluiting 5 euro per maand ,,abonnementsgeld”.

EasyEnergy mikt op een zo groot mogelijk deel van de markt, maar aantallen werden desgevraagd niet gemeld. Momenteel telt Nederland circa 3 miljoen slimme meters. Dat is ongeveer de helft van het totaal aantal huishoudens. De verwachting is dat in 2020 vrijwel alle huishoudens met een dergelijke meter zullen zijn uitgerust. In eerste instantie richt easyEnergy zich op de Nederlandse markt. Daarna moet de rest van Europa volgen.

Cookieinstellingen