Inspiratieplatform toeristische ondernemers in Limburg

Foto: P. Coenen (Own work) [CC BY-SA 3.0] via Wikimedia Commons

Vorige week werd het inspiratieplatform inspirerendlimburg.nl gelanceerd. Hierop kunnen ondernemers in elkaar inspireren met nieuwe ideeën en initiatieven.

Ondernemers in de toeristische sector en de horeca zijn hard getroffen door de coronacrisis. Tegelijkertijd ontstaan er veel mooie nieuwe ideeën en initiatieven die de veerkracht van de sector en haar ondernemers toont.

Op het nieuwe platform inspirerendlimburg.nl wordt deze ondernemers een podium geboden om andere ondernemers te inspireren. Ondernemers laten zien hoe ze op creatieve of innovatieve wijze nieuwe stappen zetten om de crisis het hoofd te bieden en met nieuw elan hun bedrijf voort te zetten. Het platform is een initiatief van de Limburgse Werkgevers Vereniging, Chapeau Magazine en Soapbox en wordt ondersteund door Provincie Limburg.

Ondernemers die zichzelf opnieuw uitvinden, innovaties doorvoeren, creatief met marketing om gaan, nieuwe producten introduceren, noem het maar op. Welke innovaties hebben bedrijven doorgevoerd en hoe proberen ze de gastbeleving overeind te houden nu ze ook handhavend moeten optreden? Via de website inspirerendlimburg.nl en LinkedIn, Facebook en Instagram worden ideeën gedeeld.

Gedeputeerde Joost van den Akker (Economie, Onderwijs en Sport): “Met dit platform willen we de ondernemers in de sector een plek bieden om elkaar op te zoeken en elkaar te inspireren met goede voorbeelden. Juist nu is het belangrijk om creatief en innovatief te zijn en de samenwerking op te zoeken.”

Hans Heijnen, oprichter en directeur van Soapbox: “Wij organiseren al jaren met grote regelmaat challenges voor onze klanten omdat we weten dat je op die manier een enorme betrokkenheid met een bepaald thema creëert. Met inspirerendlimburg.nl hebben wij hetzelfde doel voor ogen.”

Chapeau Magazine is als content creator betrokken bij inspirerendlimburg.nl. Brand manager Xavier Cortenraedt: “Onze tak Chapeau Content Creators is gespecialiseerd in de productie van kwalitatieve en crossmediale content over en voor Limburg. Dit project sluit hier perfect bij aan. Behalve de creatie van video’s, vlogs, blogs en social media posts over inspirerende Limburgse ondernemers, zullen wij al deze content ook delen via onze eigen onlinekanalen.”

De eerste ondernemers die hun verhaal deelden zijn positief over het project. Je vindt de verhalen van Camille Oostwegel (Oostwegel Collection), Jean Gelissen jr. (Toverland), Luc van Engelen (FunBeach) en Bastiaan Klomp (Thermae 2000) op inspirerendlimburg.nl.

Voor meer vragen over Inspirerend Limburg kunt u contact opnemen met

Bron: Provincie Limburg

Cookieinstellingen