Ambitieus kooktalent van Maastricht naar Sittard

Foto:

Hotel Merici aan de Oude Markt in Sittard, gevestigd in het voormalige klooster van de zusters Ursulinen, krijgt een jonge, zeer ambitieuze keukenbrigade onder leiding van Joël Reintjens.

Joël Reijntjens in zijn toekomstige keuken
Joël Reijntjens in zijn toekomstige keuken

De talentvolle chef, bekend van Restaurant Touched in Maastricht, komt met zijn team naar Hotel Merici.

Luxe restaurant Hotel Merici presenteert Joël Reintjens als chef

Voor de jonge chef is het een grote stap, voor wie dit op geen beter moment had kunnen komen. “In Maastricht moest ik te vaak nee verkopen. We konden geen extra gasten meer aan. Luxe uiteraard, maar daarom waren we ook al langer op zoek naar een nieuwe uitdaging.” Dat dit restaurant in Sittard ligt, is voor de Maastrichtenaar geen probleem. “Nou, natuurlijk hebben we ook gezocht in Maastricht. Maar toen ik in gesprek kwam met Martin Hendricks (eigenaar van Black Label Hotels, red.) vertelde hij enthousiast over de plannen in Sittard. Ik was serieus onder de indruk van het restaurant en van de tekeningen. Dan maakt het niet uit waar het ligt.”

Miljoeneninvestering in historisch centrum Sittard

Het verzoek van de Belgische investeringsmaatschappij Pantelis Group aan Black Label Hotels om nu ook de zaakvoering van Hotel Merici voor zijn rekening te nemen, is voor de jonge hotelcollectie een buitenkans, zegt directeur Martin Hendricks van Black Label Hotels. Het gaat hier over een fraai kloostergebouw met veel charme en allure. De totale investering door Pantelis Group in het Kloosterkwartier betreft om en nabij de 20 miljoen euro. Oprichter en eigenaar George Pantelis legt uit waarom het die investering waard is: “Het is een parel in het historische centrum van Sittard, een stad die zich zowel op toeristisch als op zakelijk gebied enorm aan het ontwikkelen is.”

Luxe restaurant met ambitie

Het luxe restaurant is een speerpunt in Hendricks’ plannen. De locatie van het restaurant ‘schreeuwt’ om een fantastische invulling, vindt hij. De zaal zelf, met de 200 jaar oude gietijzeren zuilen en de hoogte van zo’n vijf meter, heeft een imposante uitstraling. De keuken wordt op een verhoging geplaatst, waardoor het keukenteam een ‘theater-rol’ krijgt.

“Onze ambitie is groot, maar we laten Joël vooral lekker doen waar hij het beste in is, namelijk vernieuwend koken. We hopen dat onze gasten dat waarderen. Dát is het belangrijkste’. Aldus een tevreden Martin Hendricks van Black Label Hotels.

Reacties