DSM zet materialendivisie mogelijk in de etalage

Materials Center op Brightlands Chemelot in Geleen
Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

Speciaalchemiebedrijf DSM gooit zijn strategie om en gaat zich louter richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen.

Daarbij is er mogelijk geen plek meer voor de materialendivisie. De onderneming zegt de strategische opties voor het onderdeel te onderzoeken. Verkoop van het onderdeel dat hoogwaardige kunststoffen maakt die gebruikt worden in de auto-industrie, in windmolens en in beschermende kleding is daarbij een van de mogelijkheden.

“Door ons uitsluitend te richten op onze activiteiten op het gebied van gezondheid, voeding en biowetenschappen kunnen wij slagvaardiger en effectiever opereren en tegemoetkomen aan de groeiende behoefte aan betere en duurzamere voeding”, aldus Geraldine Matchett en Dimitri de Vreeze, die de leiding hebben bij DSM.

DSM zal in de toekomst uit drie onderdelen bestaan. Een Food & Beverage divisie die de voedings-, drank- en huisdiervoedingsactiviteiten van de huidige onderdelen DSM Food Specialties- en DSM Nutritional Products samenvoegt. Deze divisie is goed voor meer dan 1 miljard euro aan omzet.

Een tak voor gezondheid, voeding en zorg met een omzet van ongeveer 2,5 miljard euro. Dit onderdeel streeft ernaar de groeiende wereldbevolking gezond te houden met voeding en zorg.

Het derde onderdeel is de Animal Nutrition & Health Business Group met meer dan 3 miljard euro aan bestaande omzet. Deze divisie zal zich richten op het verduurzamen van de dierlijke eiwitproductie. Deze tak omvat ook de datagestuurde besluitvormingsinstrumenten voor landbouwers, zoals Sustell, en die voor dierenartsen en dierengezondheidsdeskundigen, zoals Verax.

Reacties