Estafette Studios en Marotte presenteren Marotte Merchandise 11.0

Foto: De Marotte Zitterd

Stadscarnavalsvereniging De Marotte Zitterd heeft het kledingmerk Estafette Studios bereid gevonden om de samenwerking aan te gaan wat betreft nieuwe Marotte Merchandise.

Estafette Studios is een merk dat zich kenmerkt door zijn streetwear-stijl en is opgezet door de Sittardse broers Martijn en Rutger Lancee. In 2019 won het merk veel populariteit met een parodie op de 35%-kortingsticker van supermarktketen Albert Heijn, die op de borst van veel t-shirts en truien prijkte.

Vanzelfsprekend is er bij de productie van de Marotte Merchandise 11.0 ook ruimte voor parodie. Vandaag lanceerden De Marotte Zitterd en Estafette Studios drie verschillende t-shirts onder het thema: Zittesje maedjes zeen wie ein sjilderie. De t-shirts zijn op de voorzijde voorzien van geborduurde nónnevot terwijl op de achterkant een schilderij van échte grootmeesters pronkt. In de wereldberoemde schilderijen zijn, met de nodige hulp van grafisch vormgever Marc Webers, onmiskenbare Sittardse elementen verwerkt. Zittesje maedjes zijn er in drie varianten:

  1. Beiermaedje
  2. Laot Lisa mer gewaere
  3. Zittesj Mechelke

Een must have voor de Richtige Zitterder en een leuk cadeau voor de feestdagen!

De oplage van deze unieke shirts is vooralsnog zeer beperkt … De verkoop start binnenkort. Dan wordt op de Facebookpagina van De Marotte ook bekendgemaakt hoe je een shirt kunt bestellen. De t-shirts kosten 35 euro per stuk. De opbrengst komt ten goede van de Vastelaovend in Sittard.

Onderstaande promotievideo geeft een indruk van de shirts.

Reacties

Cookieinstellingen