De Limburgse hoteloperator Black Label Hospitality (BLH), waarvan Sittardenaar
Martin Hendricks CEO en mede-eigenaar is, heeft met ingang van 1 augustus 2024 Crowne Plaza Düsseldorf-Neuss overgenomen.
Het geheel gemoderniseerde viersterrenhotel met 246 kamers, ligt op slechts enkele kilometers afstand van het mondaine centrum van Düsseldorf.
"Duits project eerste grote stap op weg naar verdere expansie in Europa."
Het betreft de eerste grote buitenlandse investering van BLH in samenwerking met het Brabantse Somerset Capital Partners, een particuliere investeringsmaatschappij, die zich voornamelijk richt op start-ups, scale-ups en onroerend goed.
Internationale groeistrategie
De family owned investment firm nam vorig jaar een aanmerkelijk belang in Black Label Hospitality (BLH). "Door deze samenwerking hebben we nog sneller dan verwacht, onze vleugels kunnen uitslaan naar het buitenland", aldus operationeel directeur (COO) Marcel van de Vin van BLH. "De verwerving van het prachtige Crowne Plaza Düsseldorf-Neuss – ons eerste gezamenlijke project - past perfect in onze internationale groeistrategie, die een fundamenteel onderdeel is van de ambitie van Black Label Hospitality. Grote projecten zoals deze geven onze ambities weer. Ik ben verheugd de stap naar Duitsland te maken. Black Label Hospitality is daar klaar voor en is daarom voortdurend op zoek naar nieuwe interessante projecten."
Compliment
Black Label Hospitality neemt het hotel - dat uitstekend functioneert, maar toe is aan een nieuw, eigentijds management - al draaiende over, inclusief het personeel, aldus Van de Vin. "InterContinental Hotel Group (IHG) , waar Crowne Plaza Düsseldorf-Neuss deel van uitmaakt, heeft Black Label Hospitality bij de eigenaar aanbevolen. 'Als er een hoteloperator in staat is dit hotel op een succesvolle manier te runnen, dan is het Black Label Hospitality het wel', aldus IHG. Een mooier compliment is nauwelijks denkbaar."
Meer projecten op stapel
Black Label Hospitality maakt zich op voor een verdere groei in grote- en middelgrote steden in diverse landen van Europa, aldus de operationeel directeur. Tweeënhalf jaar geleden maakte hij de overstap naar Black Label Hospitality, waar hij eveneens de rol van COO kreeg toebedeeld. Van de Vin geldt als specialist op het gebied van hotelovernames. In zijn vorige functie was hij in vijftien jaar tijd betrokken bij ruim tachtig acquisities. Voor BLH ziet hij volop kansen. "Dankzij het vertrouwen dat onze internationale partners in ons stellen - niet in de laatste plaats Somerset – kunnen wij onze groeiambities in versnelde mate vormgeven, met Crowne Plaza Düsseldorf-Neuss als eerste mooie resultaat. Meer buitenlandse projecten staan op stapel. Ons grote voordeel op andere hotelorganisaties is dat wij een hoteloperator zijn die wordt aangestuurd door hoteliers. We kennen de business van binnen en van buiten en snappen wat de gevolgen zijn van onze doorgevoerde veranderingen. Geen spreadsheetmanagement, maar operationele kennis."
Spectaculaire ligging
Crowne Plaza Düsseldorf-Neuss is om meerdere redenen bijzonder. Het hotel is spectaculair gelegen aan de oever van de Rijn en biedt daarmee een prachtig uitzicht op Düsseldorfs skyline, met als voornaamste blikvanger de beroemde Rheinturm. Crowne Plaza Düsseldorf staat in hoog aanzien op de zakelijke markt, maar richt zich ook zeer nadrukkelijk op de leisure-gast, die een dagje shoppen, al dan niet in combinatie met een bezoek aan de gemoedelijke Altstadt, comfortabel en in stijl wenst af te sluiten.
Düsseldorf Airport
Crowne Plaza Düsseldorf-Neuss is in 2019 volledig gerenoveerd. Het hotel ligt op slechts een kwartier rijden van Düsseldorf Airport, een internationaal vliegveld dat de belangrijke Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen verbindt met zo’n 180 bestemmingen, verspreid over de hele wereld.
Convention Center Düsseldorf
Een aanzienlijk deel van de ruim 20 miljoen passagiers die Düsseldorf Airport jaarlijks verwerkt, vindt zijn weg naar het Convention Center Düsseldorf, de ideale plek voor grote, internationale beurzen, waaronder Boot Düsseldorf (237.000 bezoekers uit 60 landen) en Prowein, met duizenden exposanten uit alle belangrijke wijnlanden al dertig jaar de voornaamste internationale vakbeurs op het gebied van wijn en spiritualiën.
Gastronomie en shopping
Düsseldorf staat verder bekend om zijn vele mogelijkheden op het gebied van uitgaan, gastronomie en shopping. De stad telt maar liefst acht restaurants met een Michelinster en vertegenwoordigt daarnaast al het fijne op het gebied van mode. Op en rond de beroemde Königsallee vechten de etalages van vooraanstaande modehuizen om de aandacht van de modebewuste consument.