Bladcampagne Handelscentrum Bergerweg

10 nov 2011, 9:58 Nieuws
njrmd8bs3o00sk75yrvxc1pxa 97190

Sittard-Geleen, 10-11-2011 | Stichting Parkmanagement Westelijke Mijnstreek start, in samenwerking met de ondernemers op Handelscentrum Bergerweg te Sittard, de gemeente Sittard-Geleen en Vixia een bladcampagne om de bladoverlast op het bedrijventerrein Handelscentrum Bergerweg te verminderen. Volgens parkmanager Dimitry Hensgens is dit een stap in de goede richting om door middel van concrete acties collectief draagvlak te creëren voor publiek-private samenwerking.

Sittard-Geleen, 10-11-2011 | Stichting Parkmanagement Westelijke Mijnstreek start, in samenwerking met de ondernemers op Handelscentrum Bergerweg te Sittard, de gemeente Sittard-Geleen en Vixia een bladcampagne om de bladoverlast op het bedrijventerrein Handelscentrum Bergerweg te verminderen. Volgens parkmanager Dimitry Hensgens is dit een stap in de goede richting om door middel van concrete acties collectief draagvlak te creëren voor publiek-private samenwerking.

Bladoverlast is al jarenlang een 'hot' item op Handelscentrum Bergerweg. Iedere herfst liggen de bladeren centimeters dik op het bedrijventerrein. Niet alleen de veiligheid van de weggebruiker komt zo in het geding, ook de uitstraling van de bedrijven op Handelscentrum Bergerweg heeft eronder te lijden.

Op initiatief van Stichting Parkmanagement Westelijke Mijnstreek hebben de ondernemers op Handelscentrum Bergerweg, de gemeente Sittard-Geleen en Vixia samen naar een oplossing gezocht. Die kwam er in de vorm van Bladcampagne HCB. Medewerkers van Vixia verplaatsen de bladeren, die op particulier eigendom liggen, naar de openbare weg. De gemeente ruimt ze tijdens de reguliere rondes vervolgens op. De overeenkomst met Vixia is via Parkmanagement afgesloten.

De eerste bladronde vindt op korte termijn plaats. De ondernemingen Caris & Reiner BV, Chubb Varel Security, Claessens Grafisch Veelzijdig, MAD Science, Marchal Serrebouw en Jac Salvino Glasdecor hebben zich al gemeld voor deelname. Zij dragen hiermee bij aan een verbetering van het ondernemersklimaat voor Handelscentrum Bergerweg. Als deze campagne een succes wordt zal zij volgend jaar worden verbreed.

Ben Claessens (ondernemer Handelscentrum Bergerweg): "Door middel van deze publiek-private samenwerking wordt een impuls gegeven aan het verbeteren van de uitstraling en dus het vestigingsklimaat op Handelscentrum Bergerweg. Langdurige irritaties worden nu pragmatisch opgelost."