Conny Moonen (Maastricht, 1970) is benoemd tot directeur Limburg Branding, een nieuwe organisatie om Limburg in binnen- en buitenland op de kaart te zetten. Moonen is momenteel werkzaam bij de Provincie Noord-Brabant
Zij is daar programmamanager Internationalisering, Public Affairs en Branding Regio Brabant. Voordien werkte ze elf jaar bij het internationale bedrijf SCA (voorheen Georgia Pacific Nederland bv) als innovation & marketing manager voor de Europese markt.
Als directeur Limburg Branding wordt Moonen verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de Limburg Branding-strategie zoals die op 17 mei 2013 door Provinciale Staten voor een periode van twaalf jaar is vastgesteld. “Vanuit mijn huidige werk in Brabant zie ik veel overeenkomsten met de Limburgse opgaven,“ zegt Moonen. “De uitdaging is om als regio keuzes te maken op basis van je sterke punten. Voor Limburg is het motto ‘We zien geen grenzen, we zien verbindingen’ cruciaal voor de toekomst. Intensief samenwerken met Limburgse en grensoverschrijdende partners is erg belangrijk.”
Limburgs gedeputeerde Twan Beurskens van Economische Zaken is blij met haar benoeming. “Met Conny Moonen geven we de nieuwe Limburg brandingstrategie een gezicht. Zij is een netwerker en iemand die met een frisse blik van buiten en met goed gevoel voor onze regio het merk Limburg kan versterken en uitbouwen.”
Gouverneur Theo Bovens vult aan: “Conny heeft niet alleen een internationale blik, ze heeft ook ervaring in zowel de publieke als de private sector en weet hoe ze door samenwerking met verschillende partners een consistent beeld en reputatie kan opbouwen.”
De Stichting Limburg Branding is een relatief kleine organisatie waarin Moonen de ruimte krijgt om zelf een team om haar heen samen te stellen. De directeur legt verantwoording af aan een driehoofdige Raad van Toezicht onder voorzitterschap van Jan van Dijk, directeur Rabobank Parkstad.
Limburg Branding is een initiatief van de Provincie Limburg en bouwt mede voort op de goede resultaten van regiobranding Zuid-Limburg. Doelstelling is het vergroten van de bekendheid en reputatie van Limburg als grensregio. De kosten worden geschat op € 1,2 miljoen per jaar.
Conny Moonen is geboren in Maastricht en opgegroeid in Bunde. Ze is getrouwd en woont met haar gezin in het Brabantse Uden. Haar werk als directeur Limburg Branding zal zij medio augustus vanuit Roermond oppakken.
Persbericht Provincie Limburg
Foto: Facebook