Voor de 7e keer organiseert Maastricht School of Management een internationale research
conferentie.
De conferentie gaat ditmaal in op implicaties die de 4e Industriële Revolutie met zich meebrengt voor managers en ondernemers. MSM organiseert de conferentie in samenwerking met RWTH Aachen Business School op 21 en 22 november 2017 in Maastricht en Aken.
In een proces dat door het World Economic Forum gekenmerkt wordt als de '4e Industriële Revolutie' (Internet 4.0), veranderen nieuwe geavanceerde technologieën zoals het Internet of Things, Big Data, robotica, mass customization en artificiële intelligentie, de aard van alle industrieën. Deze revolutie zal consumenten- en arbeidsmarkten beïnvloeden en ernstige bedreigingen, maar ook serieuze kansen opleveren voor ondernemers en managers.
MCPC 2017
De internationale research conferentie is een afgeleide conferentie van de
9th Mass Customization and Personalization Conference (MCPC 2017), die van 19 tot 21 november 2017 bij RWTH Aachen zal plaatsvinden. Tijdens de MCPC 2017 wordt onderzocht hoe slimme producten en diensten, digitale productie, Internet 4.0 en daarmee verband houdende technologiën, nieuwe mass customization business modellen kunnen creëren die duurzamer zijn en gemeenschappelijke waarde creëert voor consumenten, bedrijven en het milieu. Deelnemers aan de MSM research conferentie kunnen tegen gereduceerd tarief deelnemen aan MCPC2017.
Organisatie
De organisatie van de internationale research conferentie wordt geleid door Professor Wim Naudé (MSM) en Professor Frank Piller (RWTH Aachen University). Check de conferentie website voor meer informatie:
www.msm.nl/conference2017.MSM: Focus op technologie- en innovatiemanagement
Recentelijk heeft Maastricht School of Management verschillende initiatieven gelanceerd om beter te kunnen voorzien in de groeiende behoefte aan managers en ondernemers met kennis van de impact van de 4e Industriële Revolutie.
De jarenlange samenwerking van MSM en RWTH Aachen University is geïntensiveerd. Samen bieden MSM en RWTH Business School een doctoraalopleiding aan van het allerhoogste niveau (DBA) op het gebied van technologie- en innovatiemanagement. Daarnaast biedt MSM nieuwe (korte) executive programma's aan die managers en ondernemers de grondbeginselen van management in de digitale economie bijbrengen.
De oprichting van een unieke, bijzondere leerstoel in Innovation Procurement is een derde initiatief dat MSM heeft genomen om nog meer te focussen op technologie- en innovatiemanagement.
Tenslotte wil MSM een betere verspreiding (op bedrijfs- en organisatieniveau) van technologie en innovaties in opkomende economieën en ontwikkelingslanden bewerkstelligen door middel van capaciteitsopbouw, toegepast onderzoek en consultancy.
waarin MSM dieper ingaat op alle ontwikkelingen binnen de School. Professor Wim Naudé, Dean van MSM, roept andere instituten en bedrijven op om met MSM samen te werken, "zodat we gezamenlijk kunnen voorzien in de behoefte aan goed opgeleide technische en creatieve managers".
Over Maastricht School of Management
Maastricht School of Management (MSM) is opgericht in 1952 en één van de oudste en meest internationale business scholen in Nederland. MSM biedt haar onderwijsprogramma's in management en ondernemerschap aan in Maastricht, en op diverse locaties in de wereld in samenwerking met partner instituten. MSM's MBA programma MSM alumni bekleden topposities in het bedrijfsleven, de overheid en in het onderwijs. MSM's MBA programma is het op één na beste MBA programma in Nederland volgens Eduniversal's 2015-2016 Best Master ranking en MSM's DBA programma staat nummer 2 op de wereldranglijst volgens DBAstudies.com. Zowel in 2014 als 2016 was MSM finalist voor de prestigieuze Innovation Award van de Assocation of MBAs (AMBA).