Maastricht School of Management (MSM) en Topsport Limburg hebben onlangs in Sittard een partnerovereenkomst getekend, waarbij MSM 'gold partner' wordt van Topsport Limburg.
Het doel van de samenwerking is om de sportindustrie in de provincie te ondersteunen door onder andere het geven van training in ondernemerschap, management en innovatie.
Zo biedt MSM een Executive MBA in Sports Management aan en heeft de school connecties in interessante markten in opkomende en ontwikkelingslanden waar de sportindustrie snel groeit.
Er zal met name aandacht zijn voor innovatie in sportapparatuur, -materialen en –voeding, inclusief digitalisering en de voordelen van datagedreven besluitvorming, de ontwikkeling van sport-as-a-service, de overlappingen tussen vitaliteit, healthcare management en sport, en het faciliteren van internationale samenwerking.
Wat dit laatste betreft heeft MSM in 2016 de Nederlandse Minister van Gezondheidszorg, Welzijn en Sport en 30 prominente Nederlandse bedrijven begeleidt tijdens een sporthandelsmissie naar Japan. Het doel van deze handelsmissie was om in de context van de Olympische Spelen in 2020, gemeenschappelijke activiteiten te ontwikkelen op het gebied van sportonderzoek, innovatie en onderwijs om een duurzame ontwikkeling van de Japanse samenleving te ondersteunen.
Met de Topsport Limburg partnerovereenkomst versterkt MSM haar nauwe samenwerking met lokale instellingen en bedrijven in de Provincie Limburg. Onlangs nog tekende Professor Naudé een partnerovereenkomst met de Limburgse Werkgevers Vereniging (LWV) en op 11 juni start MSM's tweede Corporate Week waaraan een aantal toonaangevende lokale bedrijven zullen deelnemen.