De gemeente Sittard-Geleen wil graag weten wat cliënten vinden van de voorzieningen en ondersteuning vanuit de Wmo.
Wat gaat er goed bij de uitvoering van deze wet en wat niet?
Vanaf augustus kunnen Wmo-cliënten hun mening geven over de voorziening of ondersteuning die ze van de gemeente ontvangen. Ze krijgen daarvoor 10 weken na de toekenning van een voorziening een vragenlijst. Hierin staan bijvoorbeeld vragen als: Heeft u op tijd uw rolstoel gekregen? Hoe lang heeft u moeten wachten op de huishoudelijke hulp? Is de aanpassing aan uw woning goed gegaan? Is het contact met de gemeente en andere organisaties goed verlopen? Ook cliënten die een andere oplossing kregen, buiten de Wmo, krijgen de vragenlijst toegestuurd om te kijken of ze tevreden zijn.
De gemeente hoopt dat cliënten de vragenlijst(en) invullen en terugsturen. Daarmee kan zij haar dienstverlening verbeteren. En ook zorgen voor betere afspraken met ketenpartners en zorgaanbieders.
Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen via telefoonnummer 14046 of door een e-mail te sturen aan [email protected] .
U kunt ook altijd binnenlopen in het Wmo-adviescentrum in het Zuyderland Medisch Centrum in Sittard-Geleen. Dat is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.