Sittard-Geleen, 16-09-2011 | Rabobank Westelijke Mijnstreek heeft het perceel op de hoek van de Bergerweg en de Poststraat in Sittard aangekocht voor de bouw van haar nieuwe Adviescentrum. Centraal gelegen in de Westelijke Mijnstreek en op loopafstand van het trein- en busstation komt een Adviescentrum dat circa 300 personen voorziet van een inspirerende werkplek en waar klanten en relaties terecht kunnen voor adviesgesprekken en afspraken.
Sittard-Geleen, 16-09-2011 | Rabobank Westelijke Mijnstreek heeft het perceel op de hoek van de Bergerweg en de Poststraat in Sittard aangekocht voor de bouw van haar nieuwe Adviescentrum. Centraal gelegen in de Westelijke Mijnstreek en op loopafstand van het trein- en busstation komt een Adviescentrum dat circa 300 personen voorziet van een inspirerende werkplek en waar klanten en relaties terecht kunnen voor adviesgesprekken en afspraken.
Dichtbij de klanten
Jacques van der Linden, Algemeen Directeur Rabobank Westelijke Mijnstreek, vertelt: "We bouwen ons Adviescentrum in Sittard, centraal gelegen in de Westelijke Mijnstreek. We blijven daarnaast in de kernen Born, Susteren, Sittard, Geleen, Beek, Elsloo en Stein aanwezig met moderne bankwinkels. Alle bankwinkels krijgen een facelift waarmee wij een uniforme frisse en professionele uitstraling creëren. Indien nodig en mogelijk verplaatsen we een kantoor naar een gunstiger en centraler gelegen locatie in deze kernen om de bereikbaarheid te vergroten. Dichtbij onze klanten, met een professionele uitstraling en enthousiaste medewerkers waarmee we verwachtingen blijven overtreffen."
Veranderende wensen van de klant
Diverse onderzoeken laten zien dat de behoefte van klanten ingrijpend is gewijzigd en blijft ontwikkelen in de komende jaren. Rabobank Westelijke Mijnstreek past haar dienstverlening hier op aan. Jacques van der Linden licht toe: "De digitalisering en de daarmee samenhangende behoeften van klanten vragen om aanpassing van diensten, maar ook van de wijze waarop de diensten worden aangeboden. We zien in de afgelopen jaren een verschuiving in het doel van de fysieke bezoeken aan onze kantoren van transactiegericht naar adviesvragen. Deze verschuiving, in combinatie met de transitie naar een 24-uurs economie en het feit dat mensen zelf de regie nemen over hun financiële huishouding, betekent dat we onze dienstverlening ook zo moeten inrichten. Met een fysieke omgeving die dat ondersteunt."
Guido Kerckhoffs, Directeur Bedrijfsmanagement, blikt vooruit: "In de toekomst gaan we uit van een Adviescentrum met daaromheen in de kernen zeven bankwinkels waar Adviseurs Particulieren en Bedrijven aanwezig zijn voor betaal- en spaardiensten en adviesgesprekken. We blijven dichtbij en aanwezig in de kernen."
"Kortom", vat Jacques van der Linden samen: "We hebben de ambitie om toonaangevend te zijn in onze dienstverlening. We bouwen aan dezelfde toekomst als onze klanten. We investeren. We innoveren. En zo worden we de bank van morgen."
Rabobank als werkgever
Een optimale klantbediening staat bij Rabobank Westelijke Mijnstreek centraal. Dat kan alleen maar met enthousiaste en gemotiveerde werknemers. Jacques van der Linden vertelt: "Nieuwe, jonge mensen vinden moeiteloos hun weg in een wereld die door velen van ons als nieuw wordt ervaren, maar voor hen heel normaal is. Zij zijn ondernemend en zelfstandig met een nieuwe kijk op de relatie met hun werk. Daardoor verandert onze rol als werkgever. We willen medewerkers de gelegenheid geven om privé en werk zo met elkaar te verbinden dat het past bij hun leefomstandigheden, waarbij de kwaliteit van de dienstverlening bovenaan staat. We gaan nadrukkelijk uit van de eigen verantwoordelijkheid van onze medewerkers. Eigenlijk precies zoals onze grondlegger, Raiffeisen, in de 19e eeuw al betoogde richting boeren en middenstanders: organiseer zelf dat je participeert in de economie, neem zelf het heft in handen. Dat is wat talentvolle mensen doen."