Nieuwe 'bieZefke' officieel geopend

09 sep 2011, 17:24Nieuws
hk9ffcqcpq00g8icwt8m7kvy2 84476
Sittard-Geleen, 09-09-2011 | Vanmiddag vindt de officiële opening plaats van het nieuwe inloophuis 'bieZefke'. Het pand op de oude lokatie (zie foto), gelegen op de hoek van de Haspelsestraat en de Deken Tijssenstraat, wordt binnenkort gesloopt in verband met de voorgenomen bouw van het Dobbelsteencomplex. De nieuwe huisvesting bevindt zich aan de Engelenkampstraat, op nummer 27.
Sittard-Geleen, 09-09-2011 | Vanmiddag vindt de officiële opening plaats van het nieuwe inloophuis 'bieZefke'. Het pand op de oude lokatie (zie foto), gelegen op de hoek van de Haspelsestraat en de Deken Tijssenstraat, wordt binnenkort gesloopt in verband met de voorgenomen bouw van het Dobbelsteencomplex. De nieuwe huisvesting bevindt zich aan de Engelenkampstraat, op nummer 27.
BieZefke is Sittards huiskamer voor de Sittardse dak- en thuislozen, een plek waar mensen zonder vaste woning in Sittard terecht kunnen voor een boterham, een kop koffie, een bakje soep of gewoon voor een luisterend oor. Een pleister of een verbandje, een pijnstiller, pen en papier: verder dan dit gaat de hulpverlening niet. Wanneer mensen echt hulp nodig hebben dan wordt de coördinator ingeschakeld: die kent de weg op de sociale kaart, heeft veel contacten met hulpverleners in de regio en zet de mensen vervolgens op het juiste spoor.
De offici ël e opening wordt vanmiddag verricht door wethouder van sociale zaken van Sittard-Geleen, Berry van Rijswijk.
Het adres van het inloophuis: Inloophuis bieZefke Sittard, Engelenkampstraat 27, 6131 JD Sittard, Tel. 046 – 451 28 54.
loading

Loading articles...

Loading