Stichting ALS is een nieuwe reclame campagne begonnen om aandacht te vragen voor de ongeneeslijke zenuwziekte ALS. Ze hopen hiermee dat meer mensen actief mee gaan strijden tegen deze genadeloze ziekte.
Margriet Slijkerman is één van de gezichten van de nieuwe campagne. "Het was een vreemde dag. Ik heb wel 25 keer gezegd: ik ben inmiddels overleden." Het standaard openingszinnetje van iedere ALS reclame, die vanaf vandaag uitgezonden wordt zodra een patiënt overlijdt.
Tour du ALS
In de campagne wordt aan mensen gevraagd om actief mee te strijden tegen de ziekte. Door bijvoorbeeld deel te nemen aan de Tour du ALS of de Amsterdam City Swim.
De reclames van Stichting ALS staan bekend om hun confronterende boodschap. Toch heeft Slijkerman geen seconde getwijfeld om mee te doen aan de campagne.
Uitzichtloze situatie
Hoewel de situatie uitzichtloos lijk, en een geneesmiddel nog ver weg is heeft Slijkerman nog steeds een klein beetje hoop. "Tuurlijk heb je die hoop dat jouw video nooit wordt uitgezonden", zegt Slijkerman tegen .