Persoonlijke aanbiedingen met nieuwe bonuskaart

08 okt 2013, 11:44 Nieuws
jlsc2flxiihxoe3q3jxw6hdse hq ah bonuskaart

Albert Heijn komt binnenkort met een nieuwe bonuskaart, waarmee klanten niet alleen van de standaard aanbiedingen kunnen profiteren, maar ook van persoonlijke acties. Daarvoor moet de kaarthouder zich echter wel op internet registeren, zo maakte de supermarktketen dinsdag bekend. De oude bonuskaart is vanaf begin volgend jaar niet langer geldig.

Klanten van de Zaanse supermarktketen krijgen hun nieuwe bonuskaart binnen enkele weken uitgereikt door een caissière van Albert Heijn. De consument is overigens niet verplicht de kaart te activeren. Wil hij echter gebruikmaken van de persoonlijke aanbiedingen, dan is registratie noodzakelijk.

Die persoonlijke aanbiedingen worden volgens Albert Heijn bepaald aan de hand van het koopgedrag. Wie bijvoorbeeld regelmatig pasta koopt, krijgt daarop eerder persoonlijke korting. Daarnaast geeft de supermarkt klanten korting op producten waarvan Albert Heijn denkt dat ze voor klanten interessant zijn.

Beveiligen

Dat klanten met de nieuwe bonuskaart nog meer gegevens moeten opgeven, is omstreden. Nog geen twee weken geleden riep de Consumentenbond Albert Heijn op de bonuskaart beter te beveiligen. Zo zou heel gemakkelijk te achterhalen zijn welke producten iemand koopt, door iemands kaartnummer in te vullen op de website of in de app van Albert Heijn.

De grootgrutter stelt dat transparantie en betrouwbaarheid belangrijk zijn in zijn dienstverlening. Albert Heijn gaat daarom zorgvuldig om met de persoonsgegevens, aldus het bedrijf. Klanten die hun gegevens niet willen invullen, kunnen er bovendien nog altijd voor kiezen om hun kaart niet te verpersoonlijken, benadrukt de supermarkt.

Lees ook

»

Consumentenbond wil betere beveiliging bonuskaart

»

AH in de fout met 'anonieme' bonuskaart

»

AH stelt persoonlijke bonusaanbiedingen uit

Door: Novum