Volgens Citycenter Promotion moet Geleen zich gaan profileren als seniorenstad. Dit onder andere door de verhuur van rollators en scootmobielen in de parkeergarage aan de Groenstraat.
Citycenter Promotion levert maatwerkconcepten voor een snellere verkoop of verhuur van winkelpanden, zo valt te lezen op de website van het Geleense bedrijf.
"Als ondernemers in Geleen maken wij ons zorgen over de leegstand en daardoor ontstane verpaupering van het centrum van Geleen. Ooit was het 'Geleen heeft het' maar nu lijkt het op 'Geleen had het'. Samen met de ondernemers kunnen we het centrum weer een nieuwe toekomst geven."
Met deze intro beginnen Peter & Rob van Citycenter Promotion uit Geleen een brief, gericht aan het College van B&W. Volgens het duo heeft Geleen een nieuw imago nodig. Dat moet worden bereikt door zich te richten op de doelgroep van 55-plussers, een groep die de komende jaren fors in omvang zal toenemen. Het centrum van Geleen is met zijn vlakke en brede straten en ruime pleinen bij uitstek geschikt voor dienstverlening aan deze senioren.
Citycenter Promotion wil vanuit de parkeergarage aan de Groenstraat een optimale service gaan aanbieden voor de senioren in de vorm van de verhuur van comfortabele scootmobielen, rollators, rolstoelen en eventueel golfcars met chauffeur.
Die parkeergarage is uitstekend bereikbaar, en kan worden gebruikt als startpunt voor een comfortabel bezoek aan het winkelhart van de stad met een passend vervoermiddel dat men niet zelf hoeft mee te nemen. Wanneer de Geleense ondernemers hun assortiment producten en diensten goed afstemmen op deze 55-plussers zal volgens Citycenter Promotion de aantrekkingskracht van het centrum van Geleen groter worden. En daarmee leegstand tegengaan.