Het Centrummanagement Sittard is onder andere met een website en een Facebook-pagina een campagne gestart om Sittard als aantrekkelijke koopstad beter te profileren. Dat gebeurt onder het motto 'Sittard, genieten voorop!'.
De webpagina geeft informatie over de koopzondagen en een link waarmee de plattegrond van het centrum kan worden gedownload. Op die plattegrond staan alle zaken in de binnenstad per straat genoemd en is duidelijk aangegeven waar geparkeerd kan worden. Middels kleuren en cijfers worden de plekken aangeduid waar wat te genieten valt.
De teksten op de plattegrond zijn wervend: "Kom genieten in Sittard! Struin door eeuwenoude straten met winkels die je nergens anders ziet. Smul van lekkers op een onbekommerd terras. Dommel even weg in een verborgen stadstuin. Of pak een pintje in een donkerbruin café. Zie, voel, proef, hoe Sittard sprankelt. Sittard heeft zoveel dat het leven aangenamer maakt." En ook: "Vergeet die massale grote steden, mode shoppen in Sittard is veel leuker. Je vindt er volop aparte boetiekjes met niet alledaagse merken. En met speciale wensen helpen ze je graag."
Omdat men Sittard ook over de grens met Duitsland meer wil promoten is de stadsplattegrond tweetalig.
Op de Facebookpagina ook aandacht voor de promotie van Sittard over de grens.
De actie wordt ondersteund door een Facebookpagina, waarmee evenementen en speciale acties extra onder de aandacht gebracht kunnen worden. Verder zijn er op veel plekken in de stad grote affiches aangebracht.
De campagne is in opdracht van Centrummanagement Sittard opgezet door het Eindhovense bureau 40Watt.
»
»
Facebookpagina Sittard, genieten voorop!
»