Sterk eerste halfjaar voor supermarkten Jan Linders

23 jul 2018, 8:00 Nieuws
leo linders directeur jan linders supermarkten
Jan Linders

Jan Linders Supermarkten heeft de eerste helft van 2018 sterk afgesloten. In de eerste 26 weken van 2018 groeide de consumentenomzet met 4,9%, terwijl de markt volgens marktonderzoeker Nielsen met 2,7% groeide.

Het landelijk marktaandeel steeg in dezelfde periode van 1,086% naar 1,11%. Recent maakte Jan Linders bekend met 2017 het beste jaar ooit te hebben gedraaid. Met een succesvol eerste half jaar zet de groei van de regionale keten ook dit jaar verder door.

Groeistrategie

Leo Linders, Algemeen Directeur van Jan Linders Supermarkten: "We hebben de afgelopen jaren hard gebouwd aan ons fundament: onze interne organisatie, onze supermarkten en onze formule. Het resultaat daarvan zien we nu heel duidelijk terug in de cijfers. We blijven ons bewijzen als de beste supermarkt in álle versproducten (GfK, 2017). We zien groei in alle versgroepen maar met name in AGF. Ook is duidelijk dat onze ombouwoperatie rendeert; klanten waarderen onze nieuwste formule-elementen, met een grote focus op vers, kwaliteit, service, voordeel en beleving. Vandaag (18 juli - red.) heropenen we onze vernieuwde supermarkt in Boxmeer en het komende half jaar staan nog eens 5 verbouwingen op onze planning. Eind 2018 staat de teller van het aantal supermarkten in onze nieuwste formule op 30."

Volle kracht vooruit

Goede resultaten zijn voor Jan Linders geen reden om stil te zitten. "Dat kan ook niet in onze branche! Een sterke basis geeft juist ruimte voor ontwikkeling, en die pakken we volop. In 2018 kruipen we nog dichter tegen onze klant - de consument in het zuiden - aan, zodat we als geen ander begrijpen hoe hij eet, wat zijn voorkeuren zijn en welke trends er leven. Met die kennis in pacht, kunnen we nog meer betekenis geven aan onze belofte 'Het voordeel van het zuiden'."

Beste supermarkt in bier en speciaalbier

Vorige week werd Jan Linders wederom uitgeroepen tot de beste supermarkt in bier en speciaalbier (GfK, 2018). "We zijn enorm trots als we dit soort prijzen winnen, juist omdat het de klant is die ons op het podium plaatst. En het geeft weer goede redenen om een feestje te vieren, samen met onze klanten!"