Verbeteren telefonische bereikbaarheid gemeente

16 feb , 8:00 Nieuws
man met koptelefoon en laptop werken op kantoor
Op 29 januari is de gemeente Sittard-Geleen overgestapt op de nieuwe telefonieoplossing ‘bellen met Teams’.
Het hoofddoel van ‘bellen met Teams’ is het verbeteren van de telefonische ingang, opvolging en achtervang van inkomende telefoontjes bij de vakafdelingen (de tweede lijn).
Ook komt er meer en betere informatie beschikbaar om te kunnen sturen op de telefonische bereikbaarheid van de gemeente.

Terugbelverzoeken

Als het klantcontactcentrum (KCC) een telefoontje niet meteen kan doorverbinden naar de juiste persoon wordt - als de beller dat wenst - een terugbelverzoek gemaakt. Afspraak is dat de beller binnen 24 uur wordt teruggebeld. Sinds eind 2023 beschikt de gemeente over de afhandeltijden van de terugbelverzoeken en is de sturing op de terugbelverzoeken geïntensiveerd.
Op 23 mei aanstaande staat een themasessie Dienstverlening voor de raad gepland. Telefonische bereikbaarheid is één van de onderwerpen die dan aan bod komen.