12-12-2012 | (Novum) - Grotere bedrijven zijn actiever op sociale media zoals Twitter en Facebook dan kleine bedrijven. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek woensdag.
12-12-2012 | (Novum) - Grotere bedrijven zijn actiever op sociale media zoals Twitter en Facebook dan kleine bedrijven. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek woensdag.
De activiteiten op sociale media nemen toe naarmate er meer mensen werken bij het bedrijf. Onder bedrijven met meer dan vijfhonderd werknemers is driekwart actief op sociale media. Onder kleine bedrijven met tien tot twintig medewerkers is dat slechts een derde. Gemiddeld is vier op de tien bedrijven actief.
De meeste bedrijven die sociale media inzetten, doen dit om het imago van het bedrijf te ontwikkelen en voor reclamedoeleinden (68 procent). Sociale media worden echter ook ingezet voor het werven van personeel en om klantenmeningen te verzamelen. Minder vaak wordt informatie uitgewisseld binnen het bedrijf of worden klanten ingeschakeld bij de ontwikkeling van producten.