Social media wielerschool start in Limburg

Foto: FB4

Dit najaar gaat in Limburg een uniek partnership in de wielersport van start tussen het Heerlense social media bureau FB4 en Limburg Cycling.

FB4 en wielerplatform Limburg Cycling gaan wielerverenigingen, wedstrijdorganisatoren en Limburgse wielertalenten opleiden om Facebook, Linkedin, Instagram en TikTok op een juiste en effectieve manier in te zetten.

Wielersport versterken via social media

Tijdens de gratis lessen, die jaarlijks plaatsvinden, gaan de deelnemers letterlijk de schoolbanken in, maar in tegentegenstelling tot een reguliere schoolklas is de telefoon hierbij verplicht.

Kracht van social media

De kracht en het belang van social media worden vaak nog onderschat. Lars Pacbier, eigenaar van FB4, vertelt: “Ik ben een wielerliefhebber en wilde graag iets betekenen voor de wielersport in Limburg dat duurzaam is. Social media is dan een uitermate geschikt instrument, want je kunt, bij juist gebruik, heel veel voordeel op een relatief eenvoudige en goedkope manier behalen”. Milan van Wersch, manager van Limburg Cycling is content met het unieke partnership: “We proberen met Limburg Cycling de wielersport in Limburg op allerlei manieren te versterken, maar die is zo groot en divers dat het soms ook goed om de verschillende stakeholders handvaten te geven hoe ze zelf kunnen verbeteren”. Met de gratis opleidingen beogen FB4 en Limburg Cycling dat wielerverenigingen via social media onder andere leren hoe ze beter leden kunnen werven en behouden en hoe wedstrijdorganisatoren sponsoren beter een podium kunnen bieden of bezoekers enthousiasmeren voor hun evenement. Voor de wielertalenten speelt ‘personal branding’ en correct en slim gebruik van social media een belangrijke rol.

Dit najaar zullen de eerste opleidingen van start gaan. Op www.limburgcycling.com kunnen wielerorganisatoren en wielerverenigingen hun interesse kenbaar maken.

Over FB4 – In 2016 kreeg FB4 landelijk aandacht toen bleek dat het hoofdkantoor van Facebook de samenwerking wilde aangaan met het in Heerlen gevestigde bedrijf dat bedrijven begeleidt bij het bedenken van social media campagnes en het vullen van Facebook, Linkedin en Instagram.

Bij de foto boven dit bericht: Op het Tom Dumoulin Bikepark kregen drie Limburgse wielertalenten reeds een eerste social media les van FB4 eigenaar Lars Pacbier.

Cookieinstellingen