Gemeente reageert op tijd op e-mail

Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

In een onderzoek naar de snelheid waarmee gemeenten in Nederland e-mailverkeer afhandelen springt Sittard-Geleen er qua snelheid goed uit.

Het onderzoek Bereikbaarheid Gemeenten werd uitgevoerd door Wij verdienen beter.

Om de wijze waarop het e-mailverkeer werd afgehandeld te kunnen beoordelen ontvingen alle gemeente via e-mail de vraag om de verordening Jeugdhulp toe te zenden. Overeenkomstig de e-mailgedragslijn voor overheden zou deze vraag binnen twee werkdagen beantwoord moeten zijn.

Bereikbaarheid Gemeente Sittard-Geleen
Het onderzoek concludeert ten aanzien van Sittard-Geleen het volgende:

“Het valt op dat de gemeente Sittard-Geleen voor burgers wel bereikbaar is via whatsapp maar niet per e-mail. In het formulier wat verplicht gebruikt moet worden wil de gemeente eerst veel gegevens over een burger weten voordat een vraag gesteld kan worden.”

Vraag beantwoord binnen 2 dagen	        +
Vraag beantwoord binnen 1 week          +	
Vraag beantwoord binnen 1 maand         +	
Vraag beantwoord binnen 2 maanden       +	
Vraag beantwoord binnen 4 maanden       +    	
E-mailadres beschikbaar op website	-
Vragen naar onnodige informatie	        -
Vragen naar BSN	                        +
Correcte aanhef bij antwoord (m/v)	+

» onderzoek Bereikbaarheid Gemeenten

Cookieinstellingen