AH Grevenbicht heeft Limburgse primeur

Foto: beeldcitaat Google

Albert Heijn Scheepers in Grevenbicht is de eerste Limburgse supermarkt die gaat samenwerken met NoFoodWasted om voedselverspilling tegen te gaan.

De app Afgeprijsd van NoFoodWasted toont consumenten welke producten tegen de houdbaarheidsdatum aanlopen en daardoor met korting te koop zijn. De app kan sinds afgelopen week ook worden gebruikt door klanten van Albert Heijn in Grevenbicht.

Het voordeel van de app is dat klanten van aangesloten supermarkten op voorhand kunnen zien welke artikelen in welke supermarkt zijn afgeprijsd omdat de uiterste verkoopdatum nadert. Zo kunnen klanten er vooraf, tijdens het opstellen van hun boodschappenlijstje, al rekening mee houden.

Met deze oplossing is iedereen gebaat: de klant omdat die tegen een aantrekkelijke korting bepaalde voedingsmiddelen kan kopen en de supermarkt, omdat die artikelen verkoopt die anders weggegooid zouden moeten worden. Daardoor wordt minder voedsel verspild en dat komt dan weer het milieu ten goede.

In totaal zijn de Nederlandse supermarkten alleen al verantwoordelijk voor €400 miljoen aan weggegooide levensmiddelen. Verwacht wordt dat dit bedrag door gebruik van de app Afgeprijsd flink omlaag kan. Voorwaarde daarvoor is dat zoveel mogelijk supermarkten in Nederland de app gaan aanbieden aan hun klanten.

» NoFoodWasted
» iOS app Afgeprijsd
» Google Play app Afgeprijsd

Cookieinstellingen