Goede score Sittard-Geleen wat betreft digitale dienstverlening

Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

De gemeente Sittard-Geleen staat landelijk op een verdienstelijke vierde plek wat betreft de kwaliteit van haar digitale dienstverlening.

De kwaliteit van de digitale dienstverlening van de gemeenten in Nederland werd afgelopen jaar getest middels een zogenaamd Burger Contact Assessment (BCA). Daarbij vroeg een mystery guest via verschillende digitale kanalen van de gemeenten – e-mail, WhatsApp, website, contactformulier, Facebook, telefoon en Twitter – informatie op over een mogelijke verhuizing naar een gemeente.

Bij het beoordelen van de uitkomsten werd gelet op de snelheid waarmee de vragen werden beantwoord, maar ook op de consistentie van de antwoorden die via de verschillende kanalen werden ontvangen. Sittard-Geleen scoorde in de test 7,51 punten en is de enige Limburgse plaats in de top-tien. Alleen de gemeenten Fryske Marren, Hillegom-Lisse-Teylingen en Tilburg scoorden een hoger cijfer.

Cookieinstellingen