Koninklijke Horeca Nederland start landelijke campagne #blackmonday

Foto: SGN

Voor het bekende café Tapperie de Gats op de Markt in Sittard hangt een onheilspellend zwart zeildoek met de tekst ‘binnenkort ter overname’.

Kastelein Joey Jennekens staat helemaal achter de vandaag door Koninklijke Horeca Nederland (KHN) gestarte landelijke campagne #blackmonday, waarmee men de landelijke politiek duidelijk wil maken hoe hoog de nood in deze sector is als gevolg van de strenge coronamaatregelen. Die treffen de bedrijfstak extreem hard.

KHN roept horecaondernemers op mee te doen aan deze landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat, als de overheid niet per omgaande met aanvullende steun en perspectief komt, meer dan de helft van de sector op korte termijn failliet gaat. Daardoor komen honderdduizenden mensen op straat te staan.

KHN vraagt politiek Den Haag daarom om:

  • een concreet perspectief op heropening, inclusief datum, en
  • gerichte extra steun: de NOW moet weer terug naar maximaal 90 procent en de TVL moet verhoogd worden naar 100 procent.

KHN roept iedereen op om mee te doen met #blackmonday!

Cookieinstellingen