AH stelt persoonlijke bonusaanbiedingen uit

29 jun 2012, 2:16 Zakelijk
u6gtb6drw3unpeyhonu3pniqr 155219

29-06-2012 | (Novum) - Albert Heijn heeft de introductie van persoonlijke bonusaanbiedingen tot nader order uitgesteld. Dat meldde de Zaanse grootgrutter donderdag. Het 'Mijn Bonus'-programma zou aanvankelijk dit voorjaar van start gaan, maar stuit mogelijk op privacybezwaren.

29-06-2012 | (Novum) - Albert Heijn heeft de introductie van persoonlijke bonusaanbiedingen tot nader order uitgesteld. Dat meldde de Zaanse grootgrutter donderdag. Het 'Mijn Bonus'-programma zou aanvankelijk dit voorjaar van start gaan, maar stuit mogelijk op privacybezwaren.

De supermarktketen wil klanten persoonlijke aanbiedingen doen, op basis van informatie die via de bonuskaart is verzameld. Klanten die vaak jonge kaas kopen, krijgen dan bijvoorbeeld aanbiedingen voor jonge kaas in de mail.

Het plan, dat in januari werd aangekondigd, leidde tot protesten van klanten. Die vroegen zich af of Albert Heijn de gegevens over het koopgedrag wel zomaar mag gebruiken. De supermarktketen zegt nu de tijd te nemen om dat goed uit te zoeken en om klanten om toestemming te vragen.

In januari zei een woordvoerder van de grootgrutter nog dat de privacy niet in het geding was. De keten had destijds het College Bescherming Persoonsgegevens al benaderd met de plannen. "We willen hier zorgvuldig mee te werk gaan", zei de woordvoerder toen. "Klanten kunnen er ook voor kiezen hun persoonlijke bonuskaart om te zetten in een anonieme kaart."