Creatief deurbeleid bij Sittardse wolwinkel

Foto: © Wollstreet

Het zijn momenteel moeilijke tijden voor iedereen. We zijn met al die ongewende beperkingen allemaal nog zoekende naar een nieuwe routine, een waarvan we hopen dat die zo kort mogelijk nodig is.

Bijna alle ondernemers voelen direct de negatieve economische gevolgen van de coronacrisis. Veel winkels, veelal filialen van de grotere winkelketens, zijn dicht. Maar veel lokale kleinere ondernemers houden hun zaak nog open. En waar je als ondernemer normaliter het liefst ziet dat je winkel uitpuilt met klandizie moet je daar nu even niet aan denken, want je wil natuurlijk wel rekening houden met ieders gezondheid: die van je klanten en hun familie, die van je personeel en die van jezelf.

En dus is het zaak om de richtlijnen van het RIVM goed op te volgen, zoals de regel dat mensen onderling een afstand van tenminste anderhalve meter tot elkaar in acht moeten nemen. Nou is dat in de ene winkel makkelijker te controleren dan in de andere. Zo staat bij slagerij Vink-America op de Steenweg in Sittard een groot bord direct bij de ingang dat aangeeft dat er niet meer dan 5 klanten tegelijkertijd binnen mogen, zodat die anderhalve meter afstand ook echt haalbaar is.

Maar er zijn ook zaken waar je niet van buiten kunt zien hoeveel mensen er binnen zijn. Zoals bijvoorbeeld bij Wollstreet op de Rijksweg-Noord in Sittard. Eigenaresse Sandra Nohlmans heeft een creatieve oplossing verzonnen om op een leuke manier het deurbeleid uit te voeren. Ze laat maximaal drie klanten tegelijkertijd toe in haar wolwinkel. Opdat mensen snel kunnen vaststellen hoeveel klanten er binnen zijn zonder eerst de winkel in te moeten lopen heeft ze bij de ingang van haar winkel een prikbord geplaatst, met daarbij een stapeltje geprinte foto’s en een bakje met spelden. Een klant die naar binnen wil moet een foto met een speld op het prikbord hangen, een klant die weggaat haalt de door hem of haar opgehangen foto weg en gooit die samen met de speld in de prullenbak. Als er drie foto’s ophangen moet de volgende klant wachten tot een van de in de winkel aanwezige klanten de winkel heeft verlaten.

Het leuke van de foto’s is dat er breiende filmsterren uit vroeger tijden op staan, zoals Doris Day, Gina Lollobrigida, Marilyn Monroe, Bette Davis, Sophia Loren en Audrey Hepburn. Als er drie klanten binnen zijn dan is er in de entree een zitje met krant en iets lekkers om te snoepen. De klanten mogen de foto eventueel ook mee naar huis nemen.

Reacties