Limburgse start-up wil Sittard in elke badkamer en start crowdfunding

08 sep , 10:00 Zakennieuws
rossberck sittard
Rossberck, een snelgroeiende start-up uit Sittard, ontwikkelt ‘troepvrije’ huidverzorgingsproducten voor mannen. Om verdere groei mogelijk te maken - de afgelopen drie jaar is de omzet verdubbeld - zijn zij nu een crowdfunding gestart.
"Het is ons doel om Sittard in elke badkamer in Nederland en België te krijgen", zegt medeoprichter Mika Koenen. De financiering die met deze crowdfunding wordt opgehaald, zal gebruikt worden om het assortiment uit te breiden met onder andere zonnebrand en scheerproducten. Deze crowdfunding is opgezet samen met crowdfundingplatform CrowdAboutNow. Op dit moment is al meer dan 60.000 euro van het doelbedrag opgehaald met 58 investeerders.

Sittard in elke badkamer

Rossberck is vastbesloten om Sittard op de kaart te zetten als dé plek voor troepvrije verzorgingsproducten voor mannen. “Veel cosmeticabedrijven plaatsen namen van steden als Londen, Parijs en Milaan op hun verpakkingen. Wij hebben er bewust voor gekozen om Sittard, de stad waar onze roots liggen, op onze verpakking te zetten. Zo willen we ervoor zorgen dat Sittard in elke badkamer in Nederland en België aanwezig is,” aldus medeoprichter Sander Schoenmakers.

Uitbreiding van het assortiment

Op verzoek van hun klanten willen de oprichters van Rossberck het assortiment aan troepvrije producten voor mannen uitbreiden. Ze hebben plannen om binnenkort zonnebrand, scheerproducten en solide cosmetica, zoals shampoo bars, toe te voegen aan hun collectie. “We krijgen bijna dagelijks de vraag naar nieuwe producten,” zegt medeoprichter Mika Koenen. “Vooral een dagcrème met SPF en scheerproducten staan hoog op het verlanglijstje van onze klanten. De crowdfunding speelt een cruciale rol in het ontwikkelen van producten voor zonnebescherming, omdat de testen hiervoor erg kostbaar zijn.”

Weinig crowdfunding in Limburg

Dat de oprichters voor crowdfunding hebben gekozen om hun groeiplannen te realiseren, was geen verrassing. “Vanaf het begin van Rossberck was één ding voor ons erg belangrijk: we wilden graag een merk bouwen samen met onze klanten,” zegt medeoprichter Sander Schoenmakers. Een eerste groep trouwe klanten heeft al geïnvesteerd via de crowdfunding op CrowdAboutNow.
Toch blijft crowdfunding voor Limburgse bedrijven vaak een onbenut middel. Hoewel er op CrowdAboutNow al 1009 succesvolle campagnes zijn geweest, zijn er slechts 14 afkomstig uit Limburg—een schamele 1,4%. Rossberck, momenteel de enige lopende Limburgse campagne op het platform, wil hier verandering in brengen. “We hopen natuurlijk dat wij de vijftiende succesvolle campagne uit Limburg op het platform gaan worden,” voegt medeoprichter Mika Koenen toe.
Tot nu toe heeft Rossberck al 63.015 euro opgehaald in de vorm van een lening. Om de plannen te realiseren, is een totaalbedrag van 100.000 euro nodig. Mee-investeren kan nog tot 27 september.
Op de foto v.l.n.r.: Mika Koenen, Sander Schoenmakers en Sonny Sieben, de oprichters van Rossberck met het huidige assortiment aan verzorgingsproducten.