Capaciteit Maaslijn vergroot

Door de inzet van extra treinstellen (ca. 600 extra zitplaatsen) op de Maaslijn moet er een einde komen aan overvolle treinen tussen Roermond en Nijmegen. Daarmee wordt gehoor gegeven aan een van de voornaamste klachten van de reizigers op dat traject.

De Maaslijn is de drukst bereden regionale spoorlijn van Nederland. Tot voor kort was de trein genoodzaakt, vanwege de beperkte capaciteit, om reizigers achter te laten op het perron.
Om de inzet van de extra capaciteit te vieren werd er maandagochtend gratis koffie geschonken op onder andere het station in Venray. De koffie werd uitgedeeld door gedeputeerde Patrick van der Broeck, Veolia-directeur Manu Lageirse en een aantal raadsleden.
Elektrificatie
De uitbreiding het aantal ingezette treinstellen is binnen de huidige concessie van tijdelijke aard. Als rond 2020 de elektrificatie van de Maaslijn gerealiseerd is, hoopt Van der Broeck dat aan alle overlast een einde is. Elektrificatie zal de situatie structureel oplossen. Ook de kansen tot aanhaking aan prestigieuze projecten als Greenport Venlo, Brainport Eindhoven en Healthvalley Nijmegen-Arnhem wordt voor de regio significant versterkt wanneer de Maaslijn up to date is volgens de maatstaven van de 21e eeuw.
Bron: Provincie Limburg
Cookieinstellingen