UIT-magazine wordt Quant

Mark Mies en Roger Bormans met de eerste Quant.
Mark Mies en Roger Bormans met de eerste Quant.
Foto: buro 046

Het is misschien even schrikken voor de vele vaste lezers en adverteerders van het bekende maandblad UIT-magazine: na ruim tien jaar ligt het periodiek komende maand niet meer op de vertrouwde verspreidingsadressen.

Want daar ligt begin februari het blad Quant. Quant gaat verder waar UIT-magazine stopt.

Mede-uitgever Mark Mies: “UIT-magazine werd toch vooral gezien als een blad met voornamelijk aandacht voor het uitgaansleven in de stad. Maar we zijn in de loop der tijd ook steeds meer over andere zaken die onze stad de moeite waard maken gaan schrijven. De titel UIT-magazine dekte met andere woorden de lading niet meer. En om dát te onderstrepen hebben we besloten om het blad een nieuwe naam te geven: Quant dus.”

“Quant komt van het
Zittesje woord kwant, dat
onder meer vrolijk en positief
betekent.”

Quant wil dan ook alleen maar positief nieuws over onze stad brengen. “Azijnpissers die vanaf de zijlijn alleen maar negatief commentaar op de stad geven vind je genoeg op internet. Wij willen aandacht voor al het goeds dat onze stad aan cultuur, evenementen, shoppen en horeca te bieden heeft. Maar ook voor leuke plekjes in de stad en bijzondere mensen die er wonen en werken.”

De uit-agenda blijft overigens te allen tijde raadpleegbaar op UITSittardGeleen.nl.

De eerste editie van Quant is vanaf begin februari gratis af te halen op dezelfde locaties waar voorheen UIT-magazine was te vinden.

Cookieinstellingen