Sittardse binnenstad kleurt roze

Foto: Sittard-Geleen.nieuws.nl

Op zaterdag 27 september is er de hele dag van alles te doen bij de zaken van de Meiden van Sittard en in de stad. De Meiden kleuren als het ware de stad roze! 

De aanleiding voor deze extra activiteiten is de lancering van het allereerste Meiden-van-Sittard-Shoppingrouteboekje, waarin over alle aangesloten Meiden-zaken informatie te vinden is, maar ook informatie over interessante plekken en evenementen in de stad én waarin bovendien kortingsvouchers zitten die bij de Meiden kunnen worden gebruikt.
Kinderen kunnen een roze suikerspin scoren, hun gezichtje laten schminken, luisteren naar een spannend verhaal en er zijn volop traktaties en ballonnen, én …
… de dames hebben ook aan zichzelf gedacht!
Enkele handballers van OCI Lions hebben gewerkt aan hun wasbordje en worden ‘aangekleed’ door de bodypainter. De dansers van Swentibold brengen de ‘schwung’ erin. Alle Meiden introduceren hun nieuwe collecties. Er zijn wervelende modeshows, diverse demonstraties van textieltechnieken, ‘pimp je interieur’ en er is ‘live cooking’. De dames kunnen hun nagels en handen bij sommige Meiden laten verwennen en roze laten kleuren. De Horecameiden serveren deze dag een echte Meidenlunch. Kortom een dag die je moet vrijhouden in je agenda! Geniet van Sittard en ‘de Meiden’. Het complete programma leest u op de facebookpagina van de Meiden van Sittard.
Wie zijn de Meiden van Sittard?
De Meiden van Sittard zijn zelfstandige ondernemers met een eigen speciaalzaak.
Meiden die trots zijn op hun stad: Sittard. Grotendeels geboren en getogen in Sittard, anderen kozen Sittard bewust om hun winkel hier te vestigen of raakten er verzeild vanwege de Liefde!
Wat willen de Meiden van Sittard?
Met hun acties en het shoppingrouteboekje willen de Meiden de aandacht vestigen op het bijzondere karakter van Sittard als koopstad en vooral op hun unieke winkel of zaak en dit naar buiten toe communiceren.
Waarom een shoppingroute
De winkels van de Meiden zijn verspreid door de hele binnenstad en vormen, komend vanaf het station, een mooie route. De combinatie van de historische binnenstad, de Markt, kerken, musea, horeca en winkels zorgt voor een interessante mix, een uitstekende basis voor het ontwikkelen van een shoppingroute. 
Over het belang van de shoppingroute zeggen de Meiden: “De route genereert extra bezoekers (en dus aankopen) die langere tijd in het centrum verblijven (een economisch toegevoegde waarde). Te denken valt aan groepjes dames, vriendinnen, vrijgezellengroepjes, families, personeelsuitjes, toeristen, camping- en hotelgasten. Het gevarieerde aanbod is voor zowel dames als heren interessant.”
De Meiden zijn er ook voor mannen
De Meiden richten zich overigens niet alleen op vrouwen, maar ook op mannen in alle leeftijdscategorieën. “Zij zijn levensgenieters en liefhebbers van kwaliteit. Zij waarderen een persoonlijke benadering en service. Zij houden van een dagje flaneren en shoppen door en in Sittard en wisselen dit af met een hapje en drankje.”
De doelgroep is de inwoner van Sittard en omgeving, maar zeer zeker ook van de hele euregio. Toeristen die voor een dagje Sittard kiezen zullen aangenaam verrast zijn.
De aangesloten zaken van de Meiden van Sittard: Studio 66, Creëer Damesmode, Bormans Modeschoenen, Flow’s Boeknsteun, RENK, Wollstreet, Stoer en Zo, VONJAxl, MOOI in Sittard, Socks & Socky, FEE Conceptstore + Café, Woonwinkel Stil Geluk, JEWEL, NOUVO wilco fashion, Sam+Sara, Van Os Delicatessen, Café Ich & Dich, Café Schtad Zitterd, Hotel MERICI, Godelief Ceulemans, BiDoll Fashion, Werkaandewinkel.
Cookieinstellingen