App- en belgedrag in werkverkeer aangepakt

Foto: CC0

Het bedrijfsleven moet vaker regels opstellen en naleven voor het appgedrag van werknemers die met de auto onderweg zijn.

Ruim een derde van de werkgevers (35 procent) heeft geen afspraken gemaakt over het smartphonegedrag. Zij verwachten van hun werknemers dat ze binnen 30 minuten reageren op een oproep of berichtje, melden Veilig Verkeer Nederland (VVN) en de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) na onderzoek.

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) geeft maandag het startsein voor een nieuwe campagne gericht op werkgevers, die aan het bel- en appgedrag onderweg een einde moet maken. Deze campagne met de naam ‘MONO-zakelijk’ maakt deel uit van het streven om het smartphonegebruik omwille van de verkeersveiligheid te beperken.

Van Nieuwenhuizen lanceert de nieuwe campagne bij het verdeelcentrum van online supermarkt Picnic. Doel is dat alle bedrijven afspraken met hun personeel maken over veilig smartphonegebruik.

Cookieinstellingen