Vanaf 18 augustus werk aan spoor Sittard-Maastricht

Foto:

Een volle week rijden er geen treinen tussen Sittard en Maastricht. De reden daarvoor: aanpassingen aan het spoor en werkzaamheden aan de boogbrug in de A2 over het spoor bij Beek. Het werk start maandag 18 augustus en duurt tot en met zondag 24 augustus. NS zet dan bussen in. 

ProRail gaat 10 wissels en 1800 meter spoor verwijderen omdat ze overbodig zijn geworden voor het rijden van de dienstregeling. Het weghalen komt de veiligheid en betrouwbaarheid van het spoor ten goede. Tegelijkertijd voert Rijkswaterstaat conserveringswerkzaamheden uit aan de onderkant van de boogbrug die over het spoor gaat in Beek. Deze werkzaamheden kunnen vanwege de veiligheid alleen worden uitgevoerd wanneer er geen treinen rijden.
Omwonenden zijn over de werkzaamheden en de hinder die zij met zich mee kunnen brengen vooraf per brief geïnformeerd. Reizigers kunnen op de website van NS meer informatie vinden over de gevolgen voor het treinverkeer en adviseert reizigers om kort voor vertrek de NS-reisplanner te raadplegen.
Zie ook:
Druk najaar
Dit najaar start ProRail ook met de plaatsing van geluidsschermen in Geulle en Bunde. Dat gebeurt in opdracht van de gemeente Meerssen die daarvoor subsidie van het Rijk heeft ontvangen. In Geulle wordt een scherm geplaatst over een lengte van 900 meter en in Bunde gaat het om een scherm van 300 meter lang. Ook tijdens die werkzaamheden is er geen treinverkeer mogelijk tussen Sittard en Maastricht. Het gaat om de volgende data:
Zaterdag 20 september: renovatie A2-brug in Beek
Zaterdag 4 en zondag 5 oktober: renovatie A2-brug in Beek
Zaterdag 11 en zondag 12 oktober: renovatie A2-brug in Beek & plaatsing geluidsschermen Geulle en Bunde
Zaterdag 8 en zondag 9 november: plaatsing geluidsschermen Geulle en Bunde
Zaterdag 22 en zondag 23 november: plaatsing geluidsschermen Geulle en Bunde
Het werk tussen Maastricht en Sittard is onderdeel van de grootste vernieuwing en aanpassing van het Nederlandse spoor sinds het bestaan van de spoorwegen. Dat is noodzakelijk voor verbetering en verdere groei van het treinverkeer. Reizigers en verladers kunnen er dan meer op vertrouwen dat de treinreis zonder vertraging en comfortabel verloopt. De samenleving investeert daar via het ministerie van Infrastructuur en Milieu, gemeenten en provincies jaarlijks ruim 1 miljard euro in.
Cookieinstellingen